این 4 اشتباه رابطه عاطفی را به بن بست می کشاند / کدامیک را انجام می دهید ؟

خط سلامت: اکثر زوج هایی که زندگی مشترک و رابطه عاطفی شان دستخوش تغییرات منفی می شود، اشتباهات مشابهی مرتکب می شوند. این اشتباهات یا الگوهای ارتباطی منفی و ناسازگار باعث آسیب به رابطه و در نهایت قطع ارتباط می شود.

این 4 اشتباه رابطه عاطفی را به بن بست می کشاند / کدامیک را انجام می دهید ؟

به گزارش خط سلامت روانشناسان بالینی عقیده دارند اولین قدم به سوی یک رابطه عاطفی سالم، آگاهی است. آگاهی از الگوهای ارتباطی اشتباه و تلاش برای قطع این چرخه های ناسالم.

اشتباهات رایج در رابطه عاطفی

به گزارش خط سلامت لازمه خلق یک رابطه عاطفی سالم و شاد، آگاهی از الگوهای ارتباطی اشتباه است. با شناسایی اشتباهات رایج در رابطه عاطفی ، می توانید انجام آنها را متوقف کنید یا الگوهای غیر مفید را با گزینه های سالم جایگزین کنید. برخی از رایج ترین اشتباهات عبارت است از:

عدم اشتراک گذاری اتفاقات

اگر چه داشتن حریم خصوصی و احترام به آن از جانب شریک زندگی لازمه یک رابطه عاطفی صمیمی است ولی اگر هیچ یک از اتفاقات زندگی خود مانند آنچه در محل کار اتفاق می افتد یا حتی یک اتفاق ساده مثل جا ماندن از اتوبوس را برای همسر خود تعریف نمی کنید و همه چیز در زندگی شما، رنگ و بوی راز دارد، در حقیقت با دنیای درونی خود رابطه دارید؛ نه با شریک زندگی‌تان. داشتن رابطه به این معنا است که لحظات زندگی خود را با شریک زندگیتان به اشتراک بگذارید و در عین حال، شنونده خوبی برای او باشید.

سرزنش یکدیگر

از اشتباهات رایج در رابطه عاطفی، سرزنش کردن شریک زندگی است. سرزنش کردن امکان تغییر، رشد و کمال را محدود می کند. البته منظور این نیست که از کنار اشتباهات همسر خود به راحتی و بدون صحبت کردن در مورد آن بگذرید بلکه به این معنا است که از تحقیر و سرزنش، به عنوان یک روش برای رسیدن به اهداف خود استفاده نکنید. عدم حل مساله و صرفا تحقیر و سرزنش طرف مقابل، منجر به افزایش سطح اضطراب و نتایج بدتر می شود.

اجتناب از گفتگوهای چالش برانگیز

هنگامی که از انجام بحث های مهم اجتناب می کنید، مسائل حل نمی شوند بلکه روز به روز بزرگتر می شوند. برای حل و فصل مسائل پیش آمده در رابطه عاطفی خود، وقت بگذارید تا در ابعاد مختلف زندگی به نتایج مثبت و بهتر برسید.

عادی شدن رابطه

یکی از اصلی ترین اشتباهات در رابطه عاطفی این است که بعد از مدتی زوجین برای یکدیگر عادی می شوند. برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند، تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن شریک زندگی خود را متوقف نکنید. زندگی عاشقانه زوجی مانند یک گیاه است که همواره به مراقبت و صرف زمان احتیاج دارد؛ اگر برای حفظ رابطه عاطفی خود تلاش نکنید، رابطه سرد می شود و روز به روز احساسات منفی بیشتری را تجربه می کنید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان