گریه کردن چه تاثیر روانی بر اطرافیان دارد؟

خط سلامت: گریه کردن دلایل مختلفی دارد. گاهی یک غم عمیق، گاهی رسیدن به یک خواسته بسیار ارزشمند اشک ها را جاری می کند.

گریه کردن چه تاثیر روانی بر اطرافیان دارد؟

گریه کردن در واقع افراد را در یک حالت احساسی قرار داده و موجب تاثر می شود. به گزارش خط سلامت بسیاری از افراد، با مشاهده گریه کردن فرد دیگر، سعی می کنند او را آرام کنند؛ با این حال بیشتر واکنش هایی که افراد در برابر یک فرد گریان از خود نشان می دهند نادرست و آسیب زننده است. اگر برای آرام کردن یک فرد درحال گریه عجله کنید، فرد احساس ضعف، خجالت یا حتی گناه می کند چرا که باعث ناراحتی او شده است.

وقتی کسی گریه می کند چه کار کنم؟

وقتی کسی گریه می کند، سعی نکنید با ترفندهای مختلف مانع برون ریزی احساسات او شوید. تجربه غم و گریه کردن در رابطه با موضوعی مهم مانند از دست دادن یکی از عزیزان، به فرد کمک می کند بجای انکار احساسات خود، آن ها را بپذیرد و در جهت بهبود آن ها گام بردارد.

یک رویکرد مناسب

در پاسخ به فردی که در حال گریه کردن است، به جای ناراحت شدن یا دستپاچه شدن، فقط همدلی کنید. به خود اجازه دهید غم، درد یا خجالتی را که طرف مقابل احساس می کند، تا حدودی تجربه کنید. با این حال، اجازه ندهید این احساس غم یا ناامیدی برای مدت طولانی در ذهنتان باقی بماند؛ به عبارت دیگر در مسائل طرف مقابل خود، غرق نشوید.

سعی کنید احساسات خود را در برابر کسی که درحال گریه است؛ کنترل کنید. همچنان که به او و احساسش احترام می گذارید، به اندازه کافی قوی ظاهر شوید که فرد بتواند به عنوان یک حامی عاطفی با شما صحبت کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان