افرادی که این 2 ویژگی را دارند از زندگی راضی ترند

خط سلامت: شخصیت افراد با رضایت از زندگی رابطه دارد. رضایت از زندگی، به این معنا است که فرد از انتخاب ها، شیوه ای که برای رسیدن به اهدافش بکار می گیرد و در مجموع سبک زندگی خود رضایت دارد.

افرادی که این 2 ویژگی را دارند از زندگی راضی ترند

شخصیت هر فرد به معنای ویژگی های ثابت هر فرد است.

 به گزارش خط سلامت علیرغم تغییراتی که افراد در نقش ها و مسئولیت های اجتماعی در طول زندگی بزرگسالی خود تجربه کنند، رابطه بین ویژگی های شخصیتی با رضایت از زندگی ، بدون در نظر گرفتن سن افراد، نسبتاً پایدار است.

 شخصیت و رضایت از زندگی

بسیاری از مطالعات نشان داده اند افراد با ویژگی شخصیتی خاص از زندگی خود رضایت بیشتری نسبت به دیگران دارند به عنوان مثال افراد برونگرا که اجتماعی و پرحرف هستند؛ در سن جوانی که معمولاً در حال ایجاد روابط اجتماعی جدید هستند، رضایت بیشتری از زندگی دارند.

رابطه ویژگی‌های شخصیتی و رضایت از زندگی پایدار است؟

محققان برای تعیین اینکه آیا رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی و رضایت از زندگی در طول زمان تغییر می‌کند یا خیر، داده های به دست آمده، طی ۱۱ سال، از ۹۱۱۹ شرکت کننده را تجزیه و تحلیل کردند.

نتایج نشان داد علی‌رغم تفاوت‌ در چالش‌های زندگی و نقش‌های اجتماعی، ویژگی‌های شخصیتی بر رضایت از زندگی، شغل و روابط اجتماعی در سنین جوانی، میانسالی و پیری تاثیر می گذارد و رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی و رضایت در طول عمر ثابت باقی می‌ماند.

کدام ویژگی شخصیتی، رضایت از زندگی را پیش بینی می کند؟

تحقیقات نشان داده است از بین ویژگی های شخصیتی، ثبات عاطفی بیشترین ارتباط را با رضایت افراد از زندگی، روابط اجتماعی و شغل دارد. منظور از ثبات عاطفی، نوعی پایداری و عدم نوسان در هیجانات است؛ بطوریکه فرد، دمدمی مزاج نیست و روابطش مکررا تحت تاثیر طغیان های خشم قرار نمی گیرد.

رضایت از زندگی

وظیفه شناسی

محققان دریافتند ویژگی‌های شخصیتی مختلف با رضایت افراد از زندگی اجتماعی و شغل مرتبط است. از بین این ویژگی های شخصیتی، وظیفه‌شناسی در رضایت شغلی موثر است. وظیفه شناسی باعث می شود فرد وقت شناس باشد و تمام سعی خود را برای رسیدن به هدفش انجام دهد.

برون گرایی

تحقیقات نشان داده است ویژگی‌ شخصیتی برون گرایی، ارتباط قوی با رضایت از زندگی و ارتباطات اجتماعی دارد. افراد برون گرا معاشرتی، گرم و خوش صحبت هستند، این ویژگی ها منجر می شود فرد برونگرا از بودن در کنار دیگران و برقراری رابطه، لذت ببرد و احساس رضایت کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان