چه بخوریم تا دچار افسردگی نشویم / توصیه روانشناسی را بخوانید

خط سلامت: افسردگی یکی از بیماری های روانی است که افزایش یافته است.

چه بخوریم تا دچار افسردگی نشویم / توصیه روانشناسی را بخوانید

افسردگی اگر چه به دلایل مختلفی در افراد بوجود می آید اما گرایش مردم به مصرف غذاهای حاوی قند و چربی منجر به افسردگی و مشکلات حافظه و ... می شود.

افسردگی و غذای سالم

افسردگی ، استرس، ضعف حاظه، خستگی و… فقط آسیب پذیری روانی نیست بلکه این افراد در معرض ابتلا به انواع بیماری های جسمی قرار می گیرند.

  به گزارش خط سلامت برای رسیدن به جسمی سالم و آرام نیاز به روانی سالم است و روان سالم بدون جسم سالم میسر نیست و جسم هم بدون تغذیه نمی تواند سالم باشد، چرا که سلامت جسمی و روانی انسان به میزان قابل توجهی به نوع تغذیه، کیفیت مواد غذایی و ویتامین ها مربوط است.

تعریف غذای سالم

غذای سالم یا ایمن، غذایی است که از مواد اولیه سالم و ایمن تهیه شده باشد. به عبارتی ، غذای سالم عاری از مواد زیان بخش و مضر و متشکل از اجزای مفید برای سلامت مصرف کنندگان است.
مراحل تهیه غذا شامل فرآوری، توزیع و مصرف به صورت یک زنجیره درهم تنیده است و چنانچه هر یک از این اجزاء دچار نقص یا کمبود شود، دیگر قسمت ها نیز از آن متاثر خواهد شد و به طور کلی سلامت نهایی غذا مستلزم تامین سلامت همه این اجزا است البته ویژگی های دیگری نیز برای غذای سالم در نظر گرفته می شود، از جمله این که حتی الامکان طبیعی و فاقد افزودنی باشد.

آیا غذا بر خلق تاثیر دارد؟

غذاهایی وجود دارند که بر مغز یا نوروترنسمیتر های دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین تاثیر می گذارند. چربی های اشباع شده که مصرف آنها افزایش یافته و به مقدار زیاد در غذاهای آماده یافت می شوند عملکرد مغز را کند می کنند. روانشناسان بالینی می گویند: توصیه های ارائه شده در زمینه مواد غذایی در جهت حفظ سلامت مفید است. برای ورود به صفحه اینستاگرام دکتر سامانی کلیک کنید.  

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان