گردو معجزه گر سلامت روان / یافته حیرت انگیز سازمان بهداشت جهانی

خط سلامت: گردو بهبود سلامت روانی و استرس را به دنبال می آورد . همچنین بهبود کیفیت خواب را به علت دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3، ملاتونین و مواد مغذی مرتبط با سلامت روان و روده به دنبال دارد.

گردو معجزه گر سلامت روان / یافته حیرت انگیز  سازمان بهداشت جهانی

گردو را دوباره به منوی غذایی بازگردانید این توصیه متخصصان است. به گزارش خط سلامت افرادی که استرس دارند  بهتر است، گردو را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند.

گردو و استرس

گردو با اثرات استرس تحصیلی بر میکروبیوتای روده در طول دوره‌های استرس به‌ویژه در زنان مقابله کند.

مطالعه لاریسا بوبروسکایا - Larisa Bobrovskaya- متخصص علوم اعصاب و بیوشیمیست دانشگاه استرالیای جنوبی نشان می‌دهد: نتایج گردو را با بهبود سلامت مغز و روده مرتبط می‌کند.

لاریسا بوبروسکایا - Larisa Bobrovskaya- متخصص علوم اعصاب و بیوشیمیست و دانشیار دانشگاه استرالیای جنوبی می‌گوید: دانش‌آموزان در طول تحصیل استرس تحصیلی را تجربه می‌کنند که بر سلامت روان آنها تأثیر منفی می‌گذارد. آنها به‌ ویژه در دوره‌های امتحانی آسیب‌پذیر هستند.

80 دانشجوی مقطع کارشناسی که به دو گروه درمان و کنترل تقسیم شدند، در سه بازه زمانی شروع یک ترم 13 هفته ای دانشگاه، در طول دوره امتحان و دوهفته پس از دوره امتحان، مورد ارزیابی بالینی قرارگرفتند. به افراد گروه درمان گردو داده شد تا روزانه به مدت 16 هفته در این سه بازه زمانی مصرف کنند.

گردو و خواب

دانشیار لاریسا بوبروسکایا - Larisa Bobrovskaya- متخصص علوم اعصاب و بیوشیمیست دانشگاه استرالیای جنوبی دریافتند: افرادی که روزانه حدود نیم فنجان گردو مصرف می‌کنند، در شاخص‌های سلامت روانی، بهبود یافته‌اند. مصرف کنندگان گردوهمچنین نشانگرهای زیستی متابولیک و کیفیت کلی خواب را در طولانی مدت بهبود بخشیده اند.

تحقیقات قبلی نشان داده است گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها و همچنین ملاتونین (هورمون خواب)، پلی فنول ها، فولات و ویتامین E است که همگی باعث سلامت مغز و روده می شوند.

گردو و سلامت مغز و روده

محققین می‌گویند: نتایج نشان می دهد گردو با بهبود سلامت مغز و روده مرتبط است.

دکتر لاریسا بوبروسکایا می‌گوید: سازمان بهداشت جهانی اخیراً اعلام کرده است گردو حداقل 75 درصد از اختلالات سلامت روان افراد زیر 24 سال را تحت تأثیر قرار می‌دهد و دانشجویان مقطع کارشناسی را به ویژه در برابر مشکلات سلامت روان آسیب‌پذیر می‌کند.

دانشیار لاریسا بوبروسکایا - Larisa Bobrovskaya- متخصص علوم اعصاب و بیوشیمیست دانشگاه استرالیای جنوبی می گوید: اختلالات سلامت روان در بین دانشجویان رایج است و می تواند بر عملکرد تحصیلی و سلامت جسمانی درازمدت دانشجویان تأثیر منفی بگذارد.

مصرف گردو در دوره‌های استرس‌ زا می‌تواند سلامت روان و سلامت عمومی را در دانشجویان بهبود بخشد و همچنین یک میان‌وعده سالم و خوشمزه و یک ماده همه‌کاره در بسیاری از دستور العمل‌ها برای مبارزه با برخی از اثرات منفی استرس تحصیلی است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان