5 معجزه دارچین در صبحانه

خط سلامت: دارچین به تقویت یادگیری و حافظه کمک می کند.

5 معجزه دارچین در صبحانه

دارچین با سه ویژگی خاص موجب بهبود روحیه و افزایش تمرکز می شود.

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افزودن مقداری دارچین به رژیم غذایی یا جویدن آدامس دارچین می‌تواند به تقویت حافظه و یادگیری کمک کند و برخی از علائم اضطراب را از بین ببرد.

دارچین و یادگیری

دارچین ادویه معطر محبوب مورد استفاده در پخت و پز و پخت و پز می تواند بیشتر از این که است که جوانه های چشایی را بیدار کند. یک مطالعه جدید نشان می دهد دارچین به بهبود حافظه و یادگیری کمک می کند و همچنین برخی از علائم اضطراب را کاهش می دهد.

دارچین و ایمنی

تحقیقات قبلی نشان داده است دارچین تأثیر مثبتی بر سلامتی دارد. مطالعات نشان داده است دارچین دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است. این ادویه همچنین می تواند به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند.

در حال حاضر، سمانه نخعی و علیرضا کوشکی به همراه تیمی از محققان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، متاآنالیز مقالات تحقیقاتی قبلی را تکمیل کرده‌اند گزارش می‌دهد مصرف دارچین به کاهش یا جلوگیری از کاهش حافظه و بهبود یادگیری کمک می کند.

دارچین و حافظه

محققان 40 مطالعه را شناسایی کردند که بر فواید مصرف دارچین برای یادگیری و حافظه تمرکز داشتند. از این 40 مورد، 33 مورد در داخل بدن و 5 نفر در شرایط آزمایشگاهی انجام شدند. دو مورد آخر مطالعات بالینی بودند. اکثر مطالعات انتخاب شده تأثیر مثبت مصرف دارچین بر یادگیری و حافظه را گزارش کردند.

دارچین و آلزایمر

محققان دریافتند دارچین در داخل بدن و اجزای آن از جمله اسید سینامیک، اوژنول و سینامالدئید تأثیر مثبتی بر عملکرد شناختی دارند. از مطالعات آزمایشگاهی محققان دریافتند افزودن سینامالدئید یا دارچین به محیط سلولی باعث افزایش زنده‌مانی سلولی و در عین حال کاهش تجمع تاو مرتبط با آلزایمر و آمیلوئید بتا می‌شود.

چوب دارچین و اضطراب

یک مطالعه جدید نشان می دهد خوردن محصولات با دارچین می تواند به بهبود حافظه و یادگیری کمک کند و همچنین  برخی از علائم اضطراب را کاهش می دهد. 

دو مطالعه بالینی بر مصرف دارچین در بزرگسالان جوان و بزرگسالان پیش دیابتی زیر 60 سال متمرکز بود. به افراد جوان آموزش داده شد که آدامس دارچین بجوند، در حالی که بزرگسالان پیش دیابتی 2 گرم نان سفید حاوی دارچین مصرف کردند.

بزرگسالان جوانی که آدامس دارچین می جویدند، عملکرد شناختی و حافظه بهبود یافته و علائم اضطراب را کاهش دادند. با این حال، شرکت کنندگان پیش دیابتی پس از مصرف نان دارچینی، تغییر اندکی در عملکرد شناختی داشتند.

در حالی که محققان دریافتند دارچین و ترکیبات آن به نظر می رسد اثر مفیدی بر شناخت و یادگیری دارند، آنها اظهار داشتند باید تحقیقات بیشتری انجام شود. آنها امیدوارند مطالعات آینده روی تأثیر دارچین بر مغز با هدف بررسی پتانسیل آن برای کاهش اختلالات شناختی و بهبود سلامت کلی مغز متمرکز شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان