اتاق کودک را با این 3 رنگ طلایی آرامبخش کنید/ قبل از رنگ کردن اتاق کودکان بخوانید

خط سلامت: رنگ اتاق کودک در محیط زندگی، بر روحیه و خلق و خو و رفتار کودک تأثیر می گذارد.

اتاق کودک را با این 3 رنگ طلایی آرامبخش کنید/  قبل از رنگ کردن اتاق کودکان بخوانید

اتاق کودک بر روحیه و رفتار او تاثیر می گذارد.

به گزارش خط سلامت بر اساس مطالعاتی که اخیرا انجام شده است کودکان نسبت به محیط اطراف خود بسیار حساس و تاثیرپذیر هستند. یافته‌ها نشان می‌دهد کودکان کوچک‌تر به رنگ‌های روشن‌ پاسخ مثبت می‌دهند در حالی که رنگ های تیره واکنش های منفی‌ را به دنبال دارد.

 اتاق کودک را چه رنگی کنید؟ 

روانشناسان بالینی توصیه می کنند رنگ های آرامبخش را به عنوان رنگ اتاق کودک انتخاب کنید تا از تحریک بیش از حد و اضطراب جلوگیری کنید و به تقویت آرامش و یادگیری کمک کنید. در حالی که ممکن است هنگام تزئین اتاق کودک، رنگ های شاد و پر جنب و جوش به ذهن خطور کند، به یاد داشته باشید داشتن خواب مناسب، وظیفه اصلی اتاق خواب کودک است. رنگ های روشن را برای اتاق بازی استفاده کنید. به عنوان مثال، زرد یک رنگ شاد است، اما اثر پر جنب و جوشی که در طول روز ایجاد می کند ممکن است الگوهای خواب کودکان شما را مختل کند. شما می‌توانید رنگ زرد کم‌ رنگ را برای اتاق خواب در نظر بگیرید که هم زیبا باشد هم آرامبخش.

روانشناسی رنگ اتاق کودک

با توجه به نقش رنگ اتاق کودک ، در تثبیت آرامش آن ها، روانشناسان بالینی پس از تحقیقات فراوان چند رنگ را به عنوان بهترین رنگ ها معرفی کردند.

رنگ سفید

هنگام انتخاب رنگ اتاق کودک ، روانشناسان بالینی پیشنهاد می کنند؛ بین رنگ های تیره و روشن تعادل برقرار کنید. رنگ های تیره می توانند مانع تمرکز حواس شوند و بر کیفیت و الگوهای خواب تأثیر بگذارند. هدف این است که فضایی راحت ایجاد کنید که برای کودک شما احساس امنیت و آرامش فراهم کند. شما می‌توانید با طرح‌های کم‌ رنگ یا خنثی در مقابل رنگ های روشن به یک ترکیب رنگ متعادل برسید.

به جای سفید، رنگ هایی مانند کرم، برای باز کردن فضای اتاق بهتر است؛ چرا که مقداری گرما به اتاق اضافه می کند. افزودن صورتی کم رنگ یا سبز، ترکیبی آرام‌بخش ایجاد می‌کند

رنگ آبی روشن

طبق مطالعات، رنگ اتاق کودک اگر آبی روشن باشد، می تواند تأثیر عاطفی مثبتی بر کودکان داشته باشد. رنگ آبی روشن، ضربان قلب و فشار خون را کاهش می دهد و مانند یک مدیتیشن سطحی عمل می کند.

رنگ سبز روشن

سبز به عنوان رنگ اتاق کودک، علاوه بر این که یک رنگ خنثی از نظر جنسیت است، می تواند بسیار تسکین دهنده باشد. سبزهای روشن برای ارتقای سلامت روان و همچنین افزایش تمرکز کودکان تا حدودی موثر هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان