تکنیکی برای کمرنگ کردن خاطرات منفی / این تکنیک ها نجات تان می دهد

خط سلامت: خاطرات منفی گاهی به سراغ ما می آیند، فرقی نمی کند کجا باشیم، در مترو، سرکار یا موقع رانندگی؛ برخی خاطرات منفی هرگز به طور کامل حذف نمی شوند.

تکنیکی برای کمرنگ کردن خاطرات منفی / این تکنیک ها نجات تان می دهد

خاطرات منفی ممکن است گاهی در اثر شنیدن یک نام یا استنشاق یک بوی خاص فعال شود.

به گزارش خط سلامت خاطرات منفی، هیجاناتی قوی با خود به همراه دارند که ساعت ها ذهن فرد را به خود مشغول نگه می دارد.

خاطرات منفی و حافظه

خاطرات منفی که اغلب هیجانات ناخوشایند مانند خشم، شرم و احساس نقص را به دنبال دارد در نتیجه عمل حافظه اپیزودیک، فعال می شوند و به آگاهی راه پیدا می کنند. منظور از حافظه اپیزودیک، این است که فرد در رابطه با اتفاقات گذشته، صرفا اپیزود هایی از آن را به یاد می آورد، به عنوان مثال خاطره تنبیه شدن توسط والدین در دوران دبیرستان را به یاد می آورد و اپیزودهایی از آن مانند بخش هایی از یک فیلم از نظرش می گذرد، احساس ترس و خشم  را بخاطر می آورد اما از آنجا که صرفا بخشی از رویداد را به یاد دارد ممکن است اشتباهات خود را نادیده بگیرد و والدین را کاملا مقصر بداند.

خاطرات منفی را متوقف کنید

اگرچه نمی توان خاطرات منفی را بطور کامل حذف کرد و کاملا آگاهانه ذهن را کنترل کرد ولی می توانید فراوانی مرور خاطرات منفی را کم کنید. یک راه موثر برای کاهش مرور خاطرات منفی این است که سعی کنید در هر لحظه محتوای فکر خود را مرور کنید و آگاه باشید، این خاطرات منفی چون مربوط به گذشته هستند احتمالا تمام حقیقت را منعکس نمی کنند. اتفاقات منفی ممکن است برای هر کسی پیش بیاید ولی شما می توانید آگاهانه تصمیم بگیرید مرور خاطرات منفی را کاهش دهید و بر ذهن خود مسلط شوید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

 تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان