این 5 میوه خواب راحت را به چشم می آورد / آنها را شب ها بخورید !

خط سلامت: خواب راحت یکی از شیرین ترین تجارب زندگی هر فرد است. مهم نیست از پنجره اتاق خود چه منظره ای را می بینید، مهم این است که خواب راحت داشته باشید. جمله اخیر به خوبی اهمیت خواب راحت و باکیفیت را نشان می دهد.

این 5 میوه خواب راحت را به چشم می آورد / آنها را شب ها بخورید !

خواب راحت شبانه، کیفیت عملکرد فرد را تا حدود زیادی پیش بینی می کند. به گزارش خط سلامت عوامل زیادی به خواب راحت تاثیر دارد؛ یکی از مهم ترین عوامل، مربوط به مواد غذایی است که فرد قبل از خواب مصرف می کند.

خواب راحت به چه عواملی بستگی دارد؟

خواب راحت، با تغذیه شما قبل از خواب رابطه دارد. رعایت چند نکته در رابطه با تغذیه احتمال داشتن خواب راحت را افزایش می دهد. اینکه چه چیزی میخورید؟ چه زمانی غذا می خورید؟ و چه اندازه می خورید؛ همگی کیفیت خواب شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

موادغذایی مورد استفاده قبل از خواب

شانس داشتن یک خواب راحت با مصرف بعضی مواد غذایی افزایش می یابد. مثلاً تحقیقات نشان داده خوردن مواد غذایی شیرین حالت خواب آلودگی ایجاد می کند و عملکرد نورون های تقویت کننده خواب را افزایش می دهد، این درحالی است که خوردن مواد پر کالری در پایان شب خواب را مختل می کند. یک مطالعه اخیرا نشان داد که تأخیر شروع خواب، مدت زمانی که برای به خواب رفتن نیاز است، پس از مصرف وعده های غذایی چرب افزایش می یابد.

خواب راحت و زمان غذا خوردن 

مطالعات اخیر نشان داده است برای داشتن خواب راحت زمان مصرف غذا مهم است. مصرف یک وعده غذایی، کمتر از دو ساعت قبل از خواب یا مصرف مقدار زیادی کالری در اواخر روز می تواند کیفیت خواب را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. اساساً، خوردن کالری بیش از حد در پایان ریتم زیستی بدن، می تواند منجر به تحریک روده شود و کیفیت خواب را مختل کند.

تقویت خواب راحت

مطالعات نشان داده است، هورمون ملاتونین احتمال تجربه خواب راحت را افزایش می دهد. افزایش سطح ملاتونین از طریق رژیم غذایی با مصرف برخی میوه ها مانند آناناس، گیلاس، انگور، پرتقال و موز ممکن است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان