آرامش را در 2 گام آغوش بگیرید

خط سلامت: آرامش را در مواقع اضطراری، باید حفظ کرد .حفظ آرامش مهارتی مهم است که تا حدودی رسیدن به موفقیت یا عدم موفقیت را پیش بینی می کند.

آرامش را در 2 گام آغوش بگیرید

آرامش و رسیدن به آن از محورهای مهم در روابط بین فردی است.

به گزارش خط سلامت حفظ آرامش، در شرایط اضطراری مستلزم این است که بجای قضاوت کردن در رابطه با موقعیت پیش آمده؛ آن را بپذیریم و با تکنیک های خاصی سعی کنیم آرام باشیم.

 آرامش را با این تکنیک حفظ کنید

برای حفظ آرامش در مواقع اضطراری تکنیک های مختلفی وجود دارد. تحقیقات نشان می‌دهد  ذهن آگاهی سطح هورمون استرس را کاهش می دهد و احتمالا سیم‌کشی عصبی را تغییر می دهد. به یاد داشته باشید تمرینات ذهن آگاهی نیاز به تکرار دارد، وقتی فرد بارها این تمرینات را انجام داد به مهارت هایی مجهز می شود که کمک می کند در مواقع اضطراری آرامش خود را حفظ کند و اوضاع را تحت کنترل خود درآورد.

ذهن آگاهی چیست؟

برای حفظ آرامش، ذهن آگاهی روشی مناسب است. معمولا در تمرینات ذهن آگاهی، بر نحوه تنفس و دم و بازدم آرام و عمیق تمرکز می شود.  تحقیقات مختلف اثربخشی تمرینات تنفسی را در کاهش اضطراب نشان داده است.

حفظ آرامش با تصویر سازی ذهنی

برای حفظ آرامش در مواقع اضطراری، تصویرسازی ذهنی همراه با آرام سازی عضلات، مفید است. آموزش ذهن به فرد کمک می کند، اضطراب های غیر منتظره را مدیریت کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان