این رژیم غذایی افسردگی و اضطراب را کم می کند

خط سلامت: افسردگی و اضطراب در نتیجه مصرف برخی مواد غذایی خاص و الکل تشدید می شوند.

این رژیم غذایی افسردگی و اضطراب را کم می کند

افسردگی و اضطراب از جمله شایع ترین مشکلات سلامت روان هستند. به گزارش خط سلامت اگر چه نمی توان افسردگی و اضطراب را به یک علت واحد نسبت داد ولی مشخص شده است الکل و عادت های غذایی ناسالم نقش مهمی در تشدید علایم فرد مبتلا به افسردگی و اضطراب ایفا می کنند.

افسردگی و اضطراب چگونه تشدید می شود؟

افسردگی و اضطراب را عادت های غذایی ناسالم و الکل تشدید می کند. این غیر معمول نیست که افراد مبتلا به مشکلات روانی به الکل به عنوان نوعی خود درمانی روی آورند. حتی در مصرف کوتاه مدت، الکل تأثیر منفی بر سلامت روان داشته باشد. الکل همچنین بر روال عادی خواب تأثیر می گذارد و باعث کم آبی بدن می شود که علائمی مانند تحریک پذیری و سستی و کرختی را تشدید می کند. علاوه بر این، بین اعتیاد به الکل و سایر مشکلات سلامت روان همبستگی بالایی وجود دارد. احتمال ابتلا به وابستگی به الکل در افراد مبتلا به مشکلات روانی موجود بیشتر از بقیه افراد است.

غذاهای سرخ شده

سرخ کردن اگر چه طعم غذا را بهتر می کند، اما تاثیری که روی بدن خواهد گذاشت اینطور نیست. غذاهای سرخ شده نه تنها برای سلامت جسمانی مضر هستند، بلکه بر سلامت روان نیز تأثیر منفی خواهند گذاشت. آنها حاوی سطوح بالایی از چربی های ناسالم و سدیم هستند که با تغییرات خلقی، تحریک پذیری و کاهش سطح انرژی مرتبط است. خوردن یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین ها و چربی های سالم، مانند آجیل یا ماهی، به طرز محسوسی بر خلق و خوی کلی شما تأثیر می گذارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان