چگونه بفهمیم همسرمان دروغ می گوید؟ / اگر با یک فرد دروغگو زندگی می کنید بخوانید

خط سلامت: دروغ گویی بخصوص در رابطه آزار دهنده است. در اطراف فردی که به طور بیمارگونه دروغ می گوید، احساس سردرگمی خواهید کرد، زیرا نمی دانید چه چیزی را باور کنید.

چگونه بفهمیم همسرمان دروغ می گوید؟ / اگر با یک فرد دروغگو زندگی می کنید بخوانید

دروغ گفتن می‌تواند تا حد زیادی شبیه گازگرفتن باشد، با این تفاوت که کسی که شما را گاز می‌ گیرد یک استراتژی دارد، در حالی که اقدامات فردی که به طور بیمارگونه دروغ می‌گوید ممکن است گاهی هدف داشته باشد و گاهی اوقات تصادفی‌تر باشد.

به گزارش خط سلامت برخورد با کسی که به شما دروغ می‌گوید نیز می‌تواند باعث شود شما احساس ناامیدی، عصبانیت یا آسیب دیدگی کنید. اعتماد به آنها و ایجاد رابطه با آنها می تواند دشوار باشد.

استراتژی های مقابله ای

در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند با فردی در زندگی خود که به طور بیمارگونه دروغ می گوید کنار بیایید:

بدانید که این امر شخصی نیست

مهم است که به خاطر داشته باشید فردی که به طور بیمارگونه دروغ می گوید، ممکن است لزوماً از آن آگاه نباشد یا قصد انجام آن را نداشته باشد. حتی ممکن است شرایط سلامت روانی زمینه ای داشته باشند که انگیزه رفتار آنها باشد.

پیشنهاد درمان

پیشنهاد دهید به دنبال درمان سلامت روان برای وضعیت خود باشد و هر گونه منابع و حمایتی را که می توانید ارائه دهید. از قضاوت کردن بپرهیزید؛ در عوض،اجازه دهید بداند که شما نگران او هستید.

انتظار مقاومت داشته باشید

وقتی با فردی در مورد دروغ هایش روبرو می شوید، ممکن است آن را انکار کند یا با دروغ های بیشتری پاسخ دهد. ازعصبانیت خودداری کنید. اگر ناراحت هستید، بگویید که اگر با شما صادق نیست، نمی خواهید با او ارتباط برقرار کنید.

به اعمال او توجه کنید

از آنجا که اعتماد به سخنان فردی که به طور بیمارگونه دروغ می گوید دشوار است، یکی از مؤثرترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که اعمال او را پیش‌بینی کنید.

حد و مرز تعیین کنید

مهم است که در رابطه خود با آن فرد حد و مرزتعیین کنید تا از خود محافظت کنید. اگر آنها بینش یا تمایل زیادی برای تغییر نداشته باشند، ممکن است مجبور شوید حد و مرز تعیین کنید.

پایان دادن به رابطه

اگر نمی توانید با دروغ های آن فرد کنار بیایید، می توانید به رابطه خود با او پایان دهید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان