بیماری لاعلاج برای چاق ها کشف شد

خط سلامت : یک مطالعه جدید ارتباط بین تخریب عصبی در افراد چاق و بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر (AD) را نشان می‌دهد و ثابت کرد کاهش اضافه وزن مشکلات شناختی در پیری را کاهش داده و ریسک ابتلا به آلزایمر راپائین می آورد.

بیماری لاعلاج برای چاق ها کشف شد

به گزارش خط سلامت مطالعه جدید دانشمندان دانشگاه مک گیل ارتباط بین تخریب عصبی در افراد چاق و بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر (AD) را نشان می‌دهد .

چاق ها و آلزایمر

تحقیقات قبلی نشان داده است که چاقی با تغییرات مرتبط با بیماری آلزایمر (AD) مانند آسیب عروق مغزی و تجمع آمیلوئید بتا مرتبط است. با این حال، تا به امروز هیچ تحقیقی مقایسه مستقیمی بین الگوهای آتروفی مغز در آلزایمر (AD) و چاقی انجام نداده است.

محققان با استفاده از نمونه ای متشکل از 1300 نفر دریافتند که چاقی و آلزایمر (AD) به روش های مشابهی بر نازک شدن قشر ماده خاکستری تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، نازک شدن در قشر گیجگاهی - جداری سمت راست و قشر جلوی پیشانی چپ در هر دو گروه مشابه بود. نازک شدن قشر مغز ممکن است نشانه ای از تخریب عصبی باشد. این نشان می دهد که چاقی ممکن است باعث همان نوع تخریب عصبی شود که در افراد مبتلا به آلزایمر (AD) دیده می شود.

افراد چاق و سلامت روان

چاقی به طور فزاینده ای به عنوان یک بیماری چند سیستمی شناخته می شود که بر سیستم های تنفسی، گوارشی و قلبی عروقی و روان تأثیر می گذارد. این مطالعه نشان می دهد چاقی ممکن است در ایجاد آلزایمر و زوال عقل نقش داشته باشد.

فیلیپ موریس می گوید: نتایج ما اهمیت کاهش وزن در افراد چاق و دارای اضافه وزن را در اواسط عمر و میانسالی برای کاهش خطر بعدی تخریب عصبی و زوال عقل و آلزایمر (AD) نشان می دهد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان