با این تکنیک خوب بخوابید

خط سلامت: فعالیت بدنی متوسط ​​و شدید باعث خواب خوب می شود.

با این تکنیک خوب بخوابید

به گزارش خط سلامت مطالعه جدید انجام شده در ژاپن بر اهمیت فعالیت بدنی در بهبود کیفیت خواب در زنان میانسال ژاپنی تاکید دارد.

خواب مناسب برای حفظ سلامتی حیاتی است یک سبک زندگی سالم برای بهبود کیفیت خواب یافت شده است. برای بررسی بهتر رابطه بین فعالیت بدنی و خواب ، تیمی از محققان مطالعه جامعی را در میان افراد میانسال ژاپنی انجام دادند. با تشریح عواملی که کیفیت خواب را بهبود می بخشد، این خط از تحقیقات می تواند به پیشگیری از اختلالات مرتبط با خواب کمک کند.

خواب کافی

خواب کافی و با کیفیت برای سلامت جسمی و روحی انسان ضروری است. به عنوان مثال، خواب با کیفیت به بهبود نتایج بیماری‌های مختلف از جمله اختلالات قلبی عروقی و متابولیک، بیماری‌های روانی و زوال عقل کمک می‌کند. از سوی دیگر، اختلالات خواب مانند بی خوابی، نارکولپسی و خواب آلودگی بیش از حد ممکن است منجر به مشکلات جدی سلامتی شود که در سراسر جهان بسیار شایع است. در ایالات متحده آمریکا، 50 تا 70 میلیون بزرگسال از اختلالات خواب ، در درجه اول بی خوابی رنج می برند. در همین حال، یک متاآنالیز از 17 مطالعه نشان داد که در چین، بی خوابی در 15٪ از جمعیت وجود دارد. برای درک بهتر چنین بیماری‌هایی، مطالعه عواملی که خواب با کیفیت را افزایش می‌دهند، مهم است. مطالعات قبلی نشان داده اند سبک زندگی مناسب، از جمله رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم، برای خواب خوب مفید است با این حال، یک مطالعه جامع سیستماتیک در این حوزه پژوهشی وجود ندارد.

برای این منظور، تیمی از محققان از ژاپن، کانادا و تایوان - به سرپرستی دانشیار جواد کوهساری از دانشکده علوم دانش در موسسه پیشرفته علوم و فناوری ژاپن رابطه متقابل بین رفتار بی تحرک، فعالیت بدنی و کیفیت خواب را در نمونه ای از جمعیت میانسال ژاپنی بررسی کرده است.

فقط 60 دقیقه

دکتر کوهساری می گوید: 60 دقیقه کم تحرکی یا فعالیت بدنی با شدت سبک را با فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید در برنامه شرکت کنندگان جایگزین کردیم. یک شتاب سنج سطح فعالیت بدنی شرکت کنندگان را به مدت هفت روز متوالی بررسی کرد. سپس برای ارزیابی کیفیت خواب و استراحت شرکت کنندگان از پرسشنامه استفاده شد.

جایگزینی رفتار بی تحرک با ورزش متوسط ​​تا شدید در واقع کیفیت خواب را بهبود بخشید. جالب اینجاست که این ارتباط مبتنی بر جنسیت دیده می شد و فقط در زنان یافت می شد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان