دلایل بالا رفتن آمار خودکشی پزشکان

خط سلامت: مشکلات شغلی در خودکشی پزشکان موثر است.

دلایل بالا رفتن آمار خودکشی پزشکان

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید نشان می دهد که سلامت جسمی و روانی، مصرف مواد، روابط، مسائل حقوقی و امور مالی همه در خودکشی پزشکان نقش دارند.

خودکشی و فرسودگی شغلی

فرسودگی شغلی پزشکان و خودکشی یک نگرانی رو به رشد سلامت عمومی است، به طوری که از هر 15 پزشک، 1 نفر افکار خودکشی را تجربه می کند. مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که پزشکان نسبت به غیر پزشکان بیشتر احتمال دارد که استرس های مرتبط با کار را قبل از خودکشی تجربه کنند. با این حال، ماهیت دقیق این عوامل استرس زا ناشناخته بود.

خودکشی و استرس

کریستن کیم، متخصص روانپزشکی، گفت: اغلب سلامت جسمانی کارکنان مراقبت‌های بهداشتی را نادیده می‌گیریم، اما سلامت ضعیف می‌تواند منجر به مشکل در انجام وظایف در محل کار شود که منجر به استرس شغلی و مشکلات سلامت روانی می‌شود.

نویسندگان چندین راه‌حل کوتاه‌مدت و بلندمدت را برای سیستم‌های مراقبت بهداشتی ارائه کرده اند.

راه حل

در کوتاه مدت، آنها بر نیاز به بهبود دسترسی پزشکان به خدمات مراقبت های اولیه، به حداقل رساندن چالش های برنامه ریزی آنها و رسیدگی به نگرانی های آنها در مورد محرمانه بودن تاکید کردند. در درازمدت، نویسندگان خواستار تغییرات ساختاری و فرهنگی گسترده‌تر برای رسیدگی به استرس محل کار و خودمراقبتی ضعیف پزشکان شدند.

کیم گفت: فرهنگ ناگفته پزشکی، ایثار، نیازهای به تعویق افتاده و پاداش های تاخیری را تشویق می کند. ما همیشه می‌خواهیم بیماران خود را در اولویت قرار دهیم، اما شفادهنده‌ها نمی‌توانند به طور مطلوب شفا یابند مگر اینکه خودشان در درجه اول کامل باشند.

نویسندگان بر اهمیت پرورش احساس ایمنی در میان پزشکان تاکید کردند. آنها همچنین پیشنهاد کردند که سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی و دانشکده‌های پزشکی آموزش‌های مالی شخصی و پشتیبانی قانونی بیشتری ارائه گردد.

کیم گفت: کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما شناسایی مشکل همیشه اولین گام به سوی راه حل است و این دقیقاً کاری است که ما انجام می دهیم. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان