این نوع خستگی تمام روز با من است / چرا این قدر خوابم می آید ؟

خط سلامت : خستگی مزمن می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله شرایط پزشکی، مشکلات سلامت روان، اختلالات خواب، کمبودهای تغذیه ای و برخی داروها باشد.

این نوع خستگی تمام روز با من است /  چرا این قدر خوابم می آید ؟

به گزارش خط سلامت این مطلب به برخی از علل احتمالی خستگی مزمن می پردازد. اگر علائم خستگی را تجربه می کنید، آنها را با یک روانشناس بالینی در میان بگذارید.

خستگی مزمن و کمبود خواب

به نظر می رسد کمبود خواب یکی از دلایل واضح خستگی مزمن باشد، اما به طور شگفت انگیزی یک دلیل رایج برای احساس خستگی مزمن است. بسیاری از افراد زندگی را با احساس استرس یا مشغله زیادی پشت سر می گذارند و نمی توانند سرعت خود را کاهش دهند و خواب ی را که برای داشتن احساس خوب نیاز دارند به دست آورند.

حدود 30 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده با به خواب رفتن یا ماندن در خواب مشکل دارند. کمبود خواب علاوه بر ایجاد خستگی مزمن در طول روز، بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد . بدخلقی، تحریک پذیری و اضطراب چند نشانه دیگر هستند که ممکن است تجربه کنید.

در حالی که کمبود خواب به خودی خود یک وضعیت پزشکی نیست، یک روانشناس بالینی ممکن است به شما کمک کند راه هایی برای کاهش استرس بیاموزید یا داروهایی را برای کمک به شما برای رفع بی خوابی های گاه به گاه تجویز کند. بزرگسالان به حدود هشت ساعت خواب در شب نیاز دارند.

خستگی مزمن و افسردگی

افسردگی وضعیتی است که تصور می شود تحت تأثیر ناهنجاری های مواد شیمیایی تنظیم کننده خلق و خو به نام انتقال دهنده های عصبی در مغز است.

افراد مبتلا به افسردگی معمولا با مشکلات خواب و کاهش سطح انرژی مواجه هستند. آنها در به خواب رفتن یا بیدار شدن در طول شب مشکل دارند. برخی از افراد مبتلا به افسردگی ممکن است بیش از حد بخوابند. افسردگی اغلب باعث می شود افراد احساس تنبلی و بی انگیزگی کنند.

برخی دیگر از علائم افسردگی عبارتند از احساس غمگینی یا پوچی، از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که زمانی از آنها لذت می بردید، تغییر در اشتها یا وزن، احساس بی ارزشی یا گناه و داشتن افکار مرگ یا خودکشی.

خستگی مزمن و کم خونی

هنگامی که شما کم خونی دارید، بدن شما یا تعداد گلبول های قرمز کمتر از حد طبیعی دارد یا هموگلوبین کافی ندارد. هموگلوبین ماده ای است که به گلبول های قرمز رنگ می دهد. همچنین در حمل اکسیژن در سراسر بدن شما نقش دارد.

وقتی هموگلوبین خیلی کم یا گلبول های قرمز کافی ندارید، بدن شما اکسیژن کافی دریافت نمی کند. در نتیجه احساس خستگی مزمن و یا ضعف خواهید کرد. همچنین ممکن است علائمی مانند تنگی نفس، سرگیجه یا سردرد داشته باشید.اکنون تصور می شود که کمبود آهن به تنهایی، حتی بدون کم خونی، یکی از دلایل خستگی مزمن است.

خستگی مزمن و کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید بیماری است که در آن غده تیروئید به اندازه کافی هورمون تیروئید تولید نمی کند. بیماری تیروئید به ویژه در زنان بسیار شایع است و تنها در ایالات متحده 27 تا 60 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

هورمون‌های تیروئید متابولیسم را کنترل می‌کنند به طوری که وقتی سطوح آن پایین است، ممکن است علائم خستگی مزمن ، افزایش وزن و احساس سرما داشته باشید. کم کاری تیروئید می تواند به علائم افسردگی نیز کمک کند . برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان