پیامدهای مشاجرات زن و شوهری فقط روانی نیست

خط سلامت : تحقیقات جدید نشان می‌دهد تمایل یک یا هر دو همسر به اجتناب یا کناره‌گیری از گفتگوهای سخت می‌تواند زوج‌های متاهل را در معرض ناراحتی عاطفی، احساسات بد در مورد رابطه‌شان، التهاب مزمن و کاهش عملکرد سیستم ایمنی قرار دهد.

پیامدهای مشاجرات زن و شوهری فقط روانی نیست

به گزارش خط سلامت تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد استرس زوج‌ها در طول یک مشاجره کوتاه می‌تواند توانایی بدن آنها برای بهبود زخم‌ها را حداقل تا یک روز کاهش دهد. یک یافته برجسته نشان می‌دهد استرس روانی چگونه بر ایمنی تأثیر می‌گذارد.

نگاهی تازه به داده‌ها نشان می‌دهد وقتی زوج‌های متاهل به شیوه‌های منفی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند هر دو همسر - و به‌ویژه زنان - از نظر عاطفی رنج می‌برند و عملکرد ایمنی آنها کاهش می‌یابد و التیام زخم های آنها بیشتر طول می‌کشد

مطالعات جدیدتر نشان می‌دهد مشاجرات جنگ‌جویانه‌تر با ارتباطات زناشویی منفی‌تر مرتبط است و این الگوهای روزانه عامل احتمالی احساسات منفی مداوم و نشانگرهای بیولوژیکی است که می‌تواند منجر به پیامدهای سلامت ضعیف‌تر شود.

تاثیرات ازدواج‌های مضطرب مزمن

شروت گفت: ازدواج با سلامتی بهتر مرتبط است، اما ازدواج‌های مضطرب مزمن می‌توانند سلامت را کاهش دهند. این مهم است که بفهمیم در پشت صحنه چه اتفاقی می‌افتد که به این اثرات کمک می‌کند.

شروت می گوید: آنچه می بینیم این است که منفی گرایی مزمن روزانه و منفی گرایی حاد، و ترکیب آن ها - تجربه هر دوی آن ها - به ویژه برای احساسات، روابط و عملکرد سیستم ایمنی زوج ها مضر است.

چند یافته خاص نشان می دهد که اثرات الگوهای ارتباطی ضعیف چقدر می تواند موذیانه باشد: زخم ها در زوج هایی که متقابلاً از صحبت در مورد موضوعات سخت اجتناب می کردند، کندتر بهبود می یافت. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان