این نسخه سمی را برای هم نپیچید !

خط سلامت: مثبت اندیشی سمی وسواس فکری مثبت فکر کردن است. در  مثبت اندیشی سمی اعتقاد بر این است که هر چقدر هم که شرایط سخت باشد، مردم باید مثبت فکر کنند. این یک روش بدبینانه برای زندگی است. در حالی که خوش بین بودن و مثبت اندیشی مزایایی دارد، مثبت اندیشی سمی در عوض احساسات دشوار را به نفع یک نمای شاد (اغلب مثبت کاذب) رد می کند .

این نسخه سمی را برای هم نپیچید !

مثبت اندیشی سمی

به گزارش خط سلامت در مثبت اندیشی سمی این باور است که تفکر مثبت تنها راه حل یک مشکل است و باید از احساسات منفی دوری کرد. مثل این است که به یک فرد مضطرب بگوییم که آرام شود. طبیعی است که این توصیه بی تاثیر است و فقط به سلامت روان آسیب می رساند.

انکار احساسات

چند مطالعه روان‌شناختی به ما نشان می‌دهد پنهان کردن و انکار احساسات منجر به استرس بیشتر بر بدن و یا افزایش مشکل در اجتناب از افکار و احساسات ناراحت‌کننده می‌شود تحقیقات پیرامون مثبت اندیشی بر فواید تفکر خوش بینانه در هنگام بروز مشکل تمرکز می کند. با این حال، مثبت اندیشی سمی از افراد می خواهد که بدون توجه به چالش هایی که با آن روبرو هستند مثبت باشند و از احساسات منفی خود دوری کنند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان