7 بیماری جدی روانی و جسمانی پشت پلک های باز پنهان اند / اگر بی خوابی دارید ، بخوانید

خط سلامت : برخی افراد  گاهی اوقات دچار مشکل بی خوابی می شوند ولی وقتی که مشکل بی خوابی زیاد اتفاق می افتد و مانع امور زندگی روزمره می شود، به آن بی خوابی می گویند.

7 بیماری جدی روانی و جسمانی پشت پلک های باز پنهان اند / اگر بی خوابی دارید ، بخوانید

بی خوابی و درمان

به گزارش خط سلامت افراد برای رفع بی خوابی به درمان های طبیعی روی می آورند.اگر علائم بی خوابی بیش از چند هفته ادامه داشت یا بدتر شد، با پزشک مشورت کنید. بی خوابی مداوم ممکن است نتیجه یک نگرانی اساسی سلامتی روان باشد.

بی خوابی و 7 بیماری روانی و جسمانی

اگر بی خوابی درمان نشود، می تواند خطر ابتلا به اضطراب و افسردگی را افزایش دهد.

خواب آشفته بیش از یک ناراحتی است و روز بعد شما را خسته می کند: می تواند بر سلامت عاطفی و جسمی تأثیر بگذارد. بر حافظه، تمرکز و خلق و خوی تأثیر منفی می گذارد و خطر ابتلا به افسردگی ، چاقی، دیابت نوع 2، بیماری قلبی و فشار خون بالا را افزایش می دهد.

درمان های طبیعی برای خواب

داروهای خانگی آسان و طبیعی برای خواب بهتر وجود دارد. بی خوابی می تواند موقتی و یا طولانی مدت باشد. اما صرف نظر از مدت زمانی که مجبور شده اید با آن کنار بیایید، می تواند چالش برانگیز باشد.

در برخی مواقع، اکثر ما یک دوره کوتاه و ناخوشایند بی خوابی را تجربه خواهیم کرد که نتیجه استرس یا تغییر در روال معمول زندگی مانند برنامه کاری جدید یا بچه دار شدن یا داروهایی است که خواب را مختل می کنند مانند داروهای ضد افسردگی ، داروهای فشار خون، داروهای آلرژی و کورتیکواستروئیدها. خبر خوب این است که معمولاً وقتی راهی برای مقابله با این وضعیت پیدا کردید، الگوی خواب شما به حالت عادی باز می گردد.

اما مواقع دیگر، بی خوابی می تواند به یک چالش طولانی مدت تبدیل شود. گاهی اوقات، این می تواند در نتیجه یک بیماری جدی تر مانند افسردگی، اضطراب یا آپنه خواب رخ دهد . گاهی اوقات، بی خوابی می تواند ناشی از عادات خواب وحشتناک باشد، مانند خوردن تنقلات سنگین قبل از خواب ، خوابیدن در یک محیط ناخوشایند، یا چسبیدن به تلفن هوشمند یا تبلت در طول شب. در هر صورت، از دست دادن خواب باعث می شود شما احساس خستگی، تحریک پذیری و به طور کلی ناتوانی در انجام کار در طول روز کنید. و با گذشت زمان، می تواند شما را در معرض خطر مشکلات سلامتی مانند چاقی، فشار خون بالا، بیماری قلبی و دیابت قرار دهد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان