دو سرنخ طلایی شناسایی روابط نزدیک / چگونه می توان روابط ضخیم و نازک را شناسایی کرد

نوزادان بر اساس دو سرنخ طلایی می توانند تشخیص دهند چه کسی با آنها روابط نزدیکی دارد.

دو سرنخ طلایی شناسایی روابط نزدیک / چگونه می توان روابط ضخیم و نازک را شناسایی کرد

به گزارش خط سلامت اشتراک غذا و بوسیدن از جمله سیگنال هایی است که نوزادان برای تفسیر دنیای اجتماعی خود از آن استفاده می کنند.

دو سرنخ طلایی شناسایی

دانشمندان علوم اعصاب سیگنال خاصی را شناسایی کرده اند که کودکان خردسال و حتی نوزادان می توانند از آن برای تعیین اینکه آیا دو نفر رابطه قوی و تعهد متقابلی برای کمک به یکدیگر دارند استفاده کنند: اینکه آیا آن دو نفر یکدیگر را می بوسند، غذا را به اشتراک می گذارند، یا تعاملات دیگری شامل بزاق مشترک است، را دارند.

جهت یابی روابط

یادگیری جهت یابی روابط اجتماعی مهارتی است برای بقا که در جوامع انسانی حیاتی است. برای نوزادان و کودکان خردسال، این بدان معناست که یاد بگیرند روی چه کسانی می توانند حساب کنند.

دانشمندان علوم اعصاب MIT اکنون سیگنال خاصی را شناسایی کرده اند که کودکان خردسال و حتی نوزادان برای تعیین اینکه آیا دو نفر رابطه قوی و تعهد متقابلی برای کمک به یکدیگر دارند یا خیر از آن استفاده می کنند.

در یک مطالعه جدید، محققان نشان دادند که نوزادان از افرادی که بزاق مشترک دارند انتظار دارند در مواقعی که یک نفر در مضیقه است به کمک یکدیگر بیایند. به گفته محققان، یافته‌ها نشان می‌دهد که نوزادان می‌توانند از این نشانه‌ها برای کشف اینکه چه کسی در اطراف آنها به احتمال زیاد کمک می‌کند، استفاده کنند.

روابط نزدیک

ربکا ساکس، پروفسور می گوید: نوزادان از قبل نمی دانند که کدام روابط نزدیک و از نظر اخلاقی الزام آور است، بنابراین باید راهی برای یادگیری این موضوع با نگاه کردن به آنچه در اطرافشان اتفاق می افتد داشته باشند.

روابط "ضخیم" و "نازک"

در جوامع بشری، افراد معمولاً بین روابط "ضخیم" و "نازک" تمایز قائل می شوند. روابط ضخیم که معمولاً بین اعضای خانواده یافت می شود، دارای سطوح قوی وابستگی، تعهد و پاسخگویی متقابل است. مردم شناسان همچنین مشاهده کرده اند که افرادی که در روابط غلیظ هستند تمایل بیشتری به اشتراک مایعات بدن مانند بزاق دارند.

اشتراک بزاق

به گفته محققان، یافته ها نشان می دهد اشتراک بزاق احتمالاً نشانه مهمی است که به نوزادان کمک می کند تا در مورد روابط اجتماعی خود و افراد اطراف شان بیاموزند.

توماس می گوید: مهارت کلی یادگیری در مورد روابط اجتماعی بسیار مفید است. به ویژه نوزادان انسان، که برای مدت طولانی تری نسبت به بسیاری از گونه های دیگر به بزرگسالان وابسته هستند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان