راز روانشناختی مطالبی که دست به دست می چرند / با این تکنیک دیده می شوید

چه چیزی باعث می شود افراد پست های خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند؟ یک مطالعه جدید نشان می دهد که ما پست های رسانه های اجتماعی را به اشتراک می گذاریم که فکر می کنیم بیشتر مربوط به خود یا دوستان و خانواده مان است.

راز روانشناختی مطالبی که دست به دست می چرند / با این تکنیک دیده می شوید

به گزارش خط سلامت یک کاربر اینترنتی به طور متوسط ​​نزدیک به سه ساعت در روز از شبکه های اجتماعی استفاده می کند. واضح است که رسانه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مردم حیاتی و مهم می‌شوند و محققان می‌خواهند بدانند چه چیزی باعث می‌شود که مردم اخبار یک رسانه را به اشتراک بگذارند.

یافته ها نشان داد مردم اطلاعاتی را که احساس می‌کنند برای خودشان یا افرادی که می‌شناسند مفید و معنادار است به اشتراک می‌گذارند. چه چیزی به " ارزش" کمک می کند. اساساً اطلاعات موجود در اینترنت می توانند ویروسی شوند زیرا مردم آن را برای خود یا جامعه ارزشمند می یابند.

کاسمه، مدیر تحقیقاتی در آزمایشگاه علوم اعصاب ارتباطی دانشکده ارتباطات می‌گوید: این یافته کلیدی برای ایجاد پیام‌های مؤثر برای علل اجتماعی است. دانستن مواد روان‌شناختی که باعث می‌شود فرد پستی را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد، می‌تواند به دانشمندان کمک کند.

تحقیقات نشان می‌دهد افراد به اطلاعاتی که تصور می‌کنند مربوط به خودشان است توجه بیشتری می‌کنند.

انسان موجودی اجتماعی است و دوست دارد ارتباط برقرار کند. به اشتراک گذاری اطلاعات مراکز پاداش را در مغز ما فعال می کندو هنگامی که با دیگران ارتباط برقرار می کنیم، آنچه را که طرف مقابل فکر می کند یا می خواهد بشنود در نظر می گیریم چیزی که به عنوان ارتباط اجتماعی شناخته می شود.

او می گوید: مسائل بزرگ نیازمند اقدام جمعی هستند و انتشار اطلاعات دقیق، افراد را قادر می‌سازد تا به یکدیگر بپیوندند.

فالک می‌گوید: این مطالعه مؤلفه‌های روان‌شناختی کلیدی را برجسته می‌کند که افراد را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد موضوعاتی که بر رفاه ما تأثیر می‌گذارند، برمی‌انگیزد. اشتراک‌گذاری یکی از اهرم‌های کلیدی برای تغییر هنجارهای فرهنگی و ایجاد انگیزه برای اقدام در مقیاس بزرگ‌تر است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان