ضربه کاری رسانه های اجتماعی بر مغز / با این یافته به فکر می روید

خط سلامت: رسانه های اجتماعی تغییر دهنده مغز جوانان  است و ساختار مغز جوانان را تحت تاثیر قرار می دهد و آنها را حساس تر می کند.

ضربه کاری رسانه های اجتماعی بر مغز / با این یافته به فکر می روید

به گزارش خط سلامت طبق تصویربرداری fMRI دراین مطالعه، بررسی مکرر رسانه‌های اجتماعی با حساسیت بیشتری نسبت به تنبیه‌ها و پاداش‌های اجتماعی مرتبط بود.

یک مطالعه جدید نشان داد استفاده مکرر از رسانه های اجتماعی می تواند نحوه رشد مغز نوجوانان را تغییر دهد.

حساسیت به پاداش ها و مجازات های اجتماعی

براساس مطالعه منتشر شده کسانی که بیشتر پلتفرم های خود را چک می کردند، به احتمال زیاد نسبت به پاداش ها و مجازات های اجتماعی عمومی حساس بودند.

دکتر اوا تلزر، سرپرست تیم تحقیق، استادیار روانشناسی و علوم اعصاب می گوید: برای جوانانی که به طور معمول رسانه های اجتماعی خود را بررسی می کنند، مغز به گونه ای تغییر می کند که با گذشت زمان نسبت به بازخوردهای اجتماعی حساس تر می شوند و این تغییر تا بزرگسالی ادامه می یابد.

تلزر و تیمش 169 دانش آموز کلاس ششم و هفتم را در روستایی کارولینای شمالی مورد مطالعه قرار دادند تا تعیین کنند چگونه عادات مربوط به بررسی رسانه های اجتماعی بر رشد مغز آنها تأثیر می گذارد.

تصور دنیای بهتر

نوجوانان می گویند تجربه آنها در رسانه های اجتماعی بهتراز چیزی است که فکر می کنند.

در طی یک دوره سه ساله، دانش‌آموزان - که همگی در زمان شروع تحقیق 12 یا 13 ساله بودند - رفتار خود را در رسانه‌های اجتماعی گزارش کردند و تحت تصویربرداری سالانه fMRI از مغز قرار گرفتند تا پاسخ‌های عصبی خود را ببینند.

تلزر گفت در آن دوره، دانش‌آموزانی که گزارش دادند رسانه‌های اجتماعی خود را به طور منظم چک می‌کردند، حساسیت عصبی بیشتری در بخش‌هایی از مغز مانند آمیگدال نشان دادند. کسانی که کمتر رسانه های اجتماعی خود را بررسی می کردند، حساسیت کمتری را داشتند.

تغییرات رفتاری

تلزر گفت مشخص نیست آیا تغییرات عصبی منجر به تغییرات رفتاری مانند افزایش اضطراب یا رفتارهای اعتیاد آور شده است یا خیر.

وی افزود: این مطالعه ارتباط قوی بین عادت‌های استفاده از رسانه‌های اجتماعی و حساسیت بیشتر به بازخورد را نشان داد.

تلزر گفت: افزایش حساسیت می‌تواند منجر به رفتارهای اجباری یا منعکس‌کننده یک تغییر عصبی تطبیقی ​​باشد که به نوجوانان کمک می‌کند تا در دنیای اجتماعی خود حرکت کنند.

نوجوانان و رسانه های اجتماعی

دکتر چوداری ، روانپزشک کودک و نوجوان در ماساچوست گفت که رسانه های اجتماعی پر از راه هایی برای دریافت بازخورد از همسالان هستند، چه از طریق هیجان لایک کردن در یک پست یا انتقاد از یک نظر بد.

نوجوانی به طور همزمان زمان استفاده زیاد از رسانه های اجتماعی و رشد حیاتی مغز است. تلزر گفت مغز نوجوانان بعد از دوران نوزادی، بیشترین رشد و سازماندهی مجدد را پشت سر می گذارد و آنها را در برابر تأثیرات محیطی مستعدتر می کند.

چوداری به عنوان یک روانپزشک کودک و نوجوان گفت که اغلب در مورد نقش رسانه های اجتماعی در رشد فکر کرده است.

چوداری گفت: ممکن است نتایج این مطالعه به تغییر مغز نوجوانان در رسانه های اجتماعی اشاره داشته باشد، اما ممکن است برخی از دانش آموزان قبلاً تغییراتی را در رشد مغز خود تجربه کرده باشند که منجر به استفاده بیشتر از رسانه های اجتماعی شده است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان