با این 2 تکنیک از نظر عاطفی قوی تر می شوید

خط سلامت: اعتماد به نفس و تمرین تمرکز حواس می تواند کمک کند اگر فردی حساس هستید از نظر عاطفی قوی تر شوید.

با این 2 تکنیک از نظر عاطفی قوی تر می شوید

به گزارش خط سلامت وقتی احساس خوبی نسبت به خود و توانایی های خود دارید، کمتر دچار حساسیت در مورد انتقادات دیگران می شوید.

مزایای حساسیت کمتر

حساس بودن بیش از حد می تواند چالش هایی را در زمینه های مختلف زندگی ایجاد کند. حساسیت به این معنی است که احساسات شما به راحتی آسیب می بینند. یافتن راه هایی برای کمتر حساس بودن ، می تواند به شکل مختلف مفید باشد:

کمتر احساس آسیب می کنید

آسیب های عاطفی منجر به شرم ، خجالت، شک به خود و اعتماد به نفس پایین شود. ممکن است در مورد تعامل با دیگران مضطرب شوید، حتی تا حدی که از موقعیت های اجتماعی دوری کنید تا از آسیب دیدن احساسات خود جلوگیری کنید. کمتر حساس بودن می تواند در به حداقل رساندن خطر آسیب دیدگی ناشی از مسائل اجتماعی کمک کند.

حساسیت کمتر و احساس اضطراب کمتر

اگر همیشه نگران هستید که آسیب ببینید، اضطراب اجتماعی را تجربه می کنید. که این امر در نهایت منجر به خود افراطی ضعیف، تنهایی ، انزوا، افسردگی و حمایت اجتماعی ضعیف می شود. کمتر حساس بودن می تواند کمک کند در موقعیت های اجتماعی احساس اضطراب نکنید.

درگیری های کمتری را تجربه خواهید کرد

یکی دیگر از دام های بالقوه بیش از حد حساس بودن ، درگیری با دیگران است. اگر به راحتی آسیب می بینید، ممکن است سخنان دیگران را اشتباه تفسیر کنید یا نسبت به نکات جزئی واکنش بیش از حد نشان دهید. این می تواند روابط بین فردی را از بین ببرد و منجر به مشاجره و سوء تفاهم شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان