این افراد احساسات خود را پنهان می کنند / 2 عنصر کلیدی در احساسات را می شناسید ؟

خط سلامت: احساسات تأثیر زیادی بر زندگی روزمره دارند. افراد بر اساس خوشحالی، عصبانیت، غمگینی، بی حوصلگی یا ناامیدی تصمیم می گیرند. ما فعالیت ها و سرگرمی ها را بر اساس احساسات  انتخاب می کنیم. درک احساسات کمک می کند تا زندگی را با سهولت و ثبات بیشتری طی کنیم.

این افراد احساسات خود را پنهان می کنند / 2 عنصر کلیدی در احساسات را می شناسید ؟

احساسات چیست؟

به گزارش خط سلامت احساس یک حالت روانی پیچیده است که شامل سه جزء است: تجربه ذهنی، پاسخ فیزیولوژیکی و پاسخ رفتاری یا بیانی.

پل اکمن شش احساس اساسی را که در فرهنگ های بشری، جهانی است معرفی کرد: ترس، انزجار، خشم، تعجب، شادی و غم.

عناصر کلیدی احساسات

تجربه ذهنی

تجربه احساسات می تواند بسیار ذهنی باشد برای مثال خشم را در نظر بگیرید. آیا همه در عصبانیت یکسان هستند؟ تجربه تان ممکن است از آزار خفیف تا خشم کورکننده متغیر باشد.

در حالی که ما برچسب های گسترده ای برای احساسات ی مانند "خشمگین" ، "غمگین" یا "شاد" داریم، تجربه شما از این احساسات ممکن است بسیار چند بعدی تر و در نتیجه ذهنی باشد.

همیشه اشکال خالص هر احساس را تجربه نمی کنیم. احساسات مختلط در مورد رویدادها یا موقعیت های مختلف در زندگی رایج است. وقتی با شروع یک کار جدید مواجه می شوید، ممکن است هم هیجان زده و هم عصبی شوید. ازدواج یا بچه دار شدن ممکن است با طیف گسترده ای از احساسات از شادی گرفته تا اضطراب مشخص شود. این احساسات ممکن است به طور همزمان رخ دهند یا ممکن است آنها را یکی پس از دیگری احساس کنید.

پاسخ فیزیولوژیکی

اگر تا به حال احساس کرده‌اید که حال تان از اضطراب وخیم می‌شود یا قلب تان از ترس تند می‌زند، متوجه می‌شوید که احساسات نیز واکنش‌های فیزیولوژیکی قوی ایجاد می‌کنند.

بسیاری از پاسخ‌های فیزیولوژیکی که در طول یک احساس تجربه می‌کنید مانند عرق کردن کف دست یا ضربان تند قلب، توسط سیستم عصبی سمپاتیک، شاخه‌ای از سیستم عصبی خودمختار تنظیم می‌شوند .

سیستم عصبی خودمختار واکنش های غیرارادی بدن مانند جریان خون و هضم را کنترل می کند. سیستم عصبی سمپاتیک وظیفه کنترل واکنش های جنگ یا گریز بدن را بر عهده دارد. هنگام مواجهه با یک تهدید، این پاسخ ها به طور خودکار بدن را برای فرار از خطر یا مواجهه با تهدید آماده می کند.

در حالی که مطالعات اولیه فیزیولوژی احساسات روی این پاسخ های خودمختار متمرکز بود، تحقیقات جدیدتر نقش مغز در احساسات را هدف قرار داده است. اسکن مغز نشان داده است آمیگدال که بخشی از سیستم لیمبیک است، نقش مهمی در احساسات و به ویژه ترس دارد.

پاسخ رفتاری

مولفه نهایی شاید یکی از مواردی باشد که بیشتر با آن آشنا هستید بیان واقعی احساسات . ما زمان قابل توجهی را صرف تفسیر عبارات احساسی افراد اطراف خود می کنیم. توانایی ما برای درک دقیق این عبارات با چیزی که روانشناسان آن را هوش هیجانی می نامند،گره خورده است و این عبارات نقش عمده ای در زبان بدن دارند. هنجارهای اجتماعی- فرهنگی در نحوه بیان و تفسیر احساسات نقش دارند به عنوان مثال در ژاپن، مردم تمایل دارند هنگام حضور یک شخصیت اقتدار، ترس یا انزجار را پنهان کنند. مردم در ایالات متحده تمایل بیشتری به ابراز احساسات منفی هم در تنهایی و هم در حضور دیگران دارند، در حالی که مردم ژاپن به احتمال زیاد در تنهایی این کار را انجام می دهند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان