مثلث ذهنی افراد مودب را بشناسید !

خط سلامت: چگونه ادب را مدیریت کنیم .مودب بودن چندوجهی، پرهزینه و با پیامد است.

مثلث ذهنی افراد مودب را بشناسید !

به گزارش خط سلامت آیا معمولا مودب هستید؟ کی نیستی؟ خط را کجا رسم کردی؟ آیا همیشه با کسانی که با شما مودب هستند مودب هستید؟ آنهایی که با شما مودب نیستند چطور؟ در مورد کسانی که فقط یک بار ملاقات می کنید چطور؟ چه زمانی مودب بودن اهمیت بیشتری دارد؟ چه زمانی توصیه نمی شود؟

اینها سوالاتی است که تصمیم گیرندگان، مدیران و کارآفرینان باید در نظر بگیرند. این که چگونه یک فرد خوب رفتار می کند بسته به موقعیت، خلق و خو یا تجربه فرد نیز می تواند تغییر کند.

ابعاد ادب

-ادب پرهزینه است: نیاز به زمان، خودکنترلی و شخصی سازی بر اساس موقعیت دارد.

-ادب پیچیده است: نباید منجر به انتظارات نابجا شود و به عنوان فردی که یک فرد مزاحم است تعبیر شود.

-مدیریت ادب: شامل پاداش دادن به رفتار دلخواه، الگوبرداری، ارتباط شفاف و ایجاد عادت است.

ادب مهم است، اما اگر تصمیم گیرندگان به درستی از آن استفاده نکنند و دریافت کنندگان آن را به درستی درک نکنند، ممکن است به نتایج مطلوب منجر نشود.

ادب داشتن آسان نیست

-طول می کشد:

نوشتن یک ایمیل مودب انه بیشتر از یک پیام نسبتا غیر مودبا نه وقت می گیرد. فرستنده مودب معمولا سعی می کند با گیرنده همدردی کند.

-نیاز به خودکنترلی دارد:

واکنش های تند و سریع انرژی می گیرد.

ادب پیامدهای مهمی برای تصمیم گیری دارد.

چه چیزی مودب انه است و چه چیزی از فرهنگی به فرهنگ دیگر و فرآیندی به فرآیند دیگر تغییر می کند. به عنوان مثال، یک پاسخ سریع و کوتاه را می توان مودب انه تر از عدم دریافت هیچ پاسخی در نظر گرفت.

- مودب بودن می تواند منجر به انتظارات نابجا شود. به عنوان مثال، فردی که به طور مداوم مودب است ممکن است انتظار داشته باشد که دیگران همیشه متقابل رفتار کنند و در نتیجه احساس عدم قدردانی کنند.

تحلیل‌ها به‌طور شگفت‌انگیزی نشان می‌دهند که ادب به حفظ همکاری طولانی‌مدت کمک می‌کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان