راز باور نکردنی عشق در نگاه اول / یافته جدید علم روانشناسی

خط سلامت: تحقیقات نشان می دهد افراد اگر بخواهند سریعتر عاشق می شوند. افرادی که فیلم های رمانتیک را تماشا می کنند، ایده آل های عاشقانه را قوی تر دنبال می کنند.

راز باور نکردنی عشق در نگاه اول / یافته جدید علم روانشناسی

به گزارش خط سلامت همه در مورد " عشق در نگاه اول" شنیده ایم. آیا عشق در نگاه اول واقعا ممکن است؟ تحقیقات برخی از عوامل را نشان می‌دهد که افراد را زودتر از آنچه انتظار می‌رود، مستعد گرفتار شدن به عشق می‌کند.

آمادگی عاشق شدن

تحقیقات نشان می دهد افراد اگر بخواهند سریعتر عاشق می شوند. جین ژانگ و همکاران علوم اعصاب مربوط به عاشق شدن را بررسی کردند.آنها انگیزه عشق در نگاه اول را مورد مطالعه قرار دادند، با توجه به این واقعیت که فرد چقدر جذب یک شریک بالقوه است ممکن است به ایجاد یک رابطه کمک کند.

فراتر از میل و آمادگی، تحقیقات دیگر نشان می دهد تجربه عاشق شدن ممکن است به انتظارات ذهنی که از طریق تماشای سرگرمی از جمله تلویزیون و فیلم جمع آوری می شود، بستگی داشته باشد.

انگیزه یادگیری نحوه عاشق شدن

ورونیکا هفنر و باربارا جی. ویلسون تأثیر ایده‌آل‌های عاشقانه را که در فیلم‌ها به تصویر کشیده شده است، بر نحوه نگاه جوانان به روابط بررسی کردند. آنها دریافتند که ایده آل ها و چالش های رمانتیک رایج هستند. همچنین افرادی که برای یادگیری عشق فیلم‌ تماشا می‌کردند نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کردند، درک قوی‌تری از ایده‌آل‌های رمانتیک داشتند.

هفنر و ویلسون خاطرنشان می کنند مردم اغلب تمایل به یادگیری روابط عاشقانه دارند. بر این اساس، آنها خاطرنشان می کنند رسانه ها به منظور یاد دادن روابط عاشقانه تأثیر بیشتری بر جا می گذارند.

بنابراین، ظاهراً، اگرچه ممکن است عشق در نگاه اول از نظر فنی قبل از اولین ملاقات امکان پذیر نباشد، خیره شدن چشم ها در یک اتاق شلوغ می تواند به عنوان اولین گام برای ایجاد عشق در میان آن دسته از افرادی باشد که آماده، مایل و قادر هستند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان