به برونگراها دل نبندید ! / این یافته شوک زده تان می کند

برونگراها شنوندگان ضعیف تری هستند. یک مطالعه جدید به طور مداوم نشان می دهد افراد برونگرا شنوندگان ضعیف تری در نظر گرفته می شوند.

به برونگراها دل نبندید ! / این یافته شوک زده تان می کند

به گزارش خبرنگار خط سلامت برونگرا ها بسیار اجتماعی هستند. آنها واقعاً به روابط خود اهمیت می دهند و مهارت های اجتماعی برجسته ای دارند. عموماً برونگرا ها اینگونه به تصویر کشیده می شوند، اما طبق تحقیقات جدید دقیقاً اینگونه نیست که دیگران آنها را می بینند. فرانسیس جی فلین در دانشگاه استنفورد، ایالات متحده و همکارانش به طور مداوم دریافتند افراد برونگرا شنوندگان ضعیف تری در نظر گرفته می شوند.

گوش دادن

هیچ اتفاق نظر آکادمیکی در مورد اینکه گوش دادن "خوب" چیست، وجود ندارد. اما، مطابق با نظر برخی ازمحققان، فرآیندهای مربوط به احساسات (برای مثال نشان دادن همدلی و درگیری عاطفی با آنچه طرف مقابل می‌گوید)، فرآیندهای شناختی (توجه به آنچه که آنها می‌گوید و درک می‌کنند) وهمچنین فرآیندهای رفتاری (مانند تکان دادن سر و سوال پرسیدن) در آن دخیل است. با این حال، در زندگی روزمره، تشخیص اینکه آیا فردی که با او صحبت می کنیم واقعاً گوش می دهد یا خیر لزوماً آسان نیست. برای مثال، آنها ممکن است تماس چشمی زیادی برقرار کنند (که نشان دهنده تعامل است)، اما فقط وانمود کنند که خوب گوش می دهند، تا تأثیر خوبی بر جا بگذارند.

احساسات ضعیف

نتایج حاصل از این مطالعات، یافته های اولیه را تایید کرد. افراد برونگرا به عنوان شنوندگان ضعیف تری در موقعیت های اجتماعی رتبه بندی می شدند یعنی علیرغم تمایل مردم به اینکه افراد برونگرا را بسیار احساسات می بینند، آنها تمایل دارند این جامعه پذیری را بسیار یک طرفه ببینند.

سیگنال خودنمایی

یک مطالعه آنلاین روی 337 بزرگسال مستقر در ایالات متحده نشان داد که چرا ممکن است اینگونه باشد. افراد تخیلی که به عنوان افراد بسیار برونگرا به تصویر کشیده می شدند با سیگنال خودنمایی واکنش نشان می دهند و برونگرا ها بیشتر به "نگاه کردن " علاقه مند هستند تا توجه به آنچه دیگران می گویند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان