چرا خمیازه کشیدن را دوست نداریم؟ / این یافته عجیب حیرت زده تان می کند

بعد از دیدن شخصی که در حال خمیازه کشیدن است معمولا فرد دیگری شروع به خمیازه کشیدن می کند. که به آن «سرایت خمیازه» می گویند. برخی از محققان استدلال می‌کنند که یکی از اهداف خمیازه خنک کردن مغز است.

چرا خمیازه کشیدن را دوست نداریم؟ / این یافته عجیب حیرت زده تان می کند

به گزارش خبرنگار خط سلامت خمیازه کشیدن نشان می دهد خسته یا بی حوصله هستیم و ممکن است نخواهیم کاری کنیم که دیگران احساس کنند منشأ آن کسالت هستند . اما نویسندگان یک مطالعه جدید در شخصیت و تفاوت های فردی نظریه جالب دیگری دارند: ما از خمیازه کشیدن بدمان می آید زیرا می تواند نشانه بیماری باشد.

به گفته میچ براون از دانشگاه آرکانزاس و همکارانش، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد خمیازه کشیدن با بیماری مرتبط است. به عنوان مثال برخی از بیماری‌ های عصبی می‌توانند منجر به خمیازه غیرعادی شوند و ممکن است خمیازه کشیدن با تب شدیدتر همراه شود. برخی از محققان استدلال می‌کنند یکی از اهداف خمیازه خنک کردن مغز است.

خمیازه همچنین می تواند نشان دهنده خستگی باشد که اغلب به دلیل بیماری ایجاد می شود. این محققان همچنین خاطرنشان می کنند پوشاندن دهان هنگام خمیازه کشیدن شبیه پوشاندن دهان هنگام سرفه یا عطسه است عملی که برای جلوگیری از انتقال بیماری انجام می شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان