این نسخه بدون دارو و هزینه مرهم بی خوابی است / این یافته هوش از سرتان می برد

خط سلامت: مطالعه شواهد کمی نشان می دهد که رایحه های خاص به خواب بهتر افراد کمک می کند، اما این تحقیقات همچنین نشان می دهد که بوهایی که شخصاً دوست دارید می تواند مفید باشد.

این نسخه بدون دارو و هزینه مرهم بی خوابی است /  این یافته هوش از سرتان می برد

به گزارش خط سلامت این ایده که برخی رایحه‌ ها خواب را تقویت می‌کنند هزاران سال است که رایج بوده است. در حالی که مطالعات اخیر نشان داده است که بوی مرکبات ممکن است با بهبود خلق و خوی به خواب کمک کند و عطر اسطوخودوس اغلب به عنوان اسپری بالش معرفی می شود.

رایحه مرکبات

نویسندگان مقاله جدیدی در Scientific Reports می نویسند، با این حال، تحقیقات عینی سیستماتیک کمی در مورد تأثیر بوهای خاص بر خواب انجام شده است. اگنیسکا سابینویچ از دانشگاه فنی درسدن آلمان و همکارانش اکنون چنین مطالعه ای را گزارش می کنند.

برخی از محققان پیشنهاد کرده‌اند که برخی رایحه‌ ها (از جمله بوهای اسطوخودوس و مرکبات) ممکن است از طریق سیستم عصبی مرکزی تأثیر مستقیم آرامش‌بخش یا تقویت‌کننده خلق و خو داشته باشند و از این طریق بر خواب تأثیر بگذارند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان