چه زمانی سیگنال قدرت و ثروت ضعیف می شود / این یافته را جدی بگیرید

نشان دادن موقعیت و ثروت باعث می شود کمتر با شما همکاری کنند و تنها می مانید.

چه زمانی سیگنال قدرت و ثروت  ضعیف می شود / این یافته را جدی بگیرید

افرادی که توانایی خرید کالاهای لوکس را دارند و تمایل دارند آنها را به رخ دیگران بکشند و خودنمایی کنند، نه تنها کمتر موفق به همکاری با دیگران می شوند بلکه بیشتر تنها می مانند.

به گزارش خبرنگار خط سلامت نویسندگان یک مطالعه جدید به سرپرستی شالینا سرنا در دانشگاه میشیگان خاطرنشان کردند: با توجه به مزایای اجتماعی بی‌شمار مرتبط با تلقی شدن به عنوان یک فرد ثروتمند و با موقعیت بالا، در برخی شرایط، ممکن است یک منفعت شخصی خودپسندانه را در ذهن افراد ایجاد کند که با تعاریف فرهنگی جامعه ناسازگار است ، به گونه ای که دیگران حاضر به همکاری با آنان نبوده و آنها را یک تافته جدا بافته تلقی کنند.

نتایج نشان داد شرکت‌کنندگان در 57 درصد موارد با افرادی که لباس‌های بدون مارک داشتند همکاری می‌کردند، اما زمانی که افراد لباس مارک دار داشتند، این رقم به 45 درصد کاهش یافت. این افراد در واقع احساس می‌کردند افرادی که لباس مارک دار می پوشیدند می خواستند داشته های خود را به رخ آنان بکشند و هدف شان از درخواست همکاری رسیدن به منفعت است .

سیگنال دهی وضعیت

محققان می گویند این یافته نشان می دهد ما آگاه هستیم که سیگنال دهی وضعیت می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و بهتر است درک کنیم که چه زمانی باید از آن اجتناب کرد. با این حال، مطمئناً همه ما افرادی را می شناسیم که این اشتباه را انجام می دهند. آنها خاطرنشان می کنند بسیاری از افراد از طریق پست هایی در اینستاگرام، فیس بوک و توییتر وضعیت خود را به "دوستان" نشان می دهند. چنین پست هایی ممکن است برای انتقال ثروت و موقعیت افراد مفید باشد، اما همانطور که نشان دادیم، می توانند اثرات منفی نیز داشته باشند.

سیگنال‌دهی ثروت

در سال 2019، استفان ام. گارسیا و همکارانش حتی دریافتند مردم بر این باورند که وضعیت سیگنال‌دهی ثروت و داشته ها باعث می‌شود آنها دوستان جذاب‌تری داشته باشند، اما وقتی به دنبال دوستان واقعی می‌گردیم، در واقع افرادی را ترجیح می‌دهیم که متواضع‌تر هستند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان