این زنان رکورددار جذابیت فیزیکی هستند / مردان 23 دقیقه در جذابیت عقب ترند!

در سرتاسر جهان، چه کسی زمان بیشتری را صرف بهبود ظاهر می کند و چرا؟ یافته ها نشان می دهد میانسال ها کمتر از همه به دنبال جذابیت فیزیکی هستند.

این زنان رکورددار جذابیت فیزیکی هستند / مردان 23 دقیقه در جذابیت عقب ترند!

مارتا کوال، روانشناس، تیمی بین المللی متشکل از صدها محقق را رهبری کرد تا به این سؤالات پاسخ دهند. این مطالعه در 93 کشور انجام شد و 93158 شرکت کننده در آن شرکت داشتند.

به گزارش خبرنگار خط سلامت کوال و همکارانش «افزایش جذابیت فیزیکی فرد » را به عنوان یکی از فعالیت‌های زیر تعریف کردند: آرایش کردن یا استفاده از سایر لوازم آرایشی، آراستن موها، جست و جوی مدل لباس، مراقبت از بهداشت بدن به منظور افزایش جذابیت، ورزش، پیروی از رژیم غذایی خاص، یا هر فعالیت دیگری که در جهت بهبود جذابیت فیزیکی فرد باشد.

نتایج نشان می دهد 99 درصد از نمونه ها بیش از 10 دقیقه در روز را صرف مراقبت از ظاهر فیزیکی خود کرده اند. به طور متوسط، افراد شرکت کننده در این مطالعه چهار ساعت در روز را صرف بهبود ظاهر خود کردند.

کوال و همکارانش دریافتند رفتارهای افزایش دهنده زیبایی در هر دو جنس و در کشورها متفاوت است. به طور متوسط، زنان 23 دقیقه بیشتر از مردان در روز صرف بهبود ظاهر بدنی خود می کنند. پنج کشوری که در آنها بهبود ظاهر افراد زمان‌برترین فعالیت‌ها بود، تونس، تایلند، غنا، مراکش و نیجریه بودند. پنج کشوری که مردم کمترین زمان را برای بهبود ظاهر خود صرف کردند عبارتند از: نپال، سوئیس، فنلاند، دانمارک و نروژ.

نقش رسانه های اجتماعی

کوال و تیم او همچنین آزمایش کردند کدام متغیرها در سطح کشور و فرد رفتارهای افزایش دهنده زیبایی را پیش‌بینی می‌کنند. نتایج نشان می دهد زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی قوی ترین پیش بینی کننده زمان صرف شده برای بهبود ظاهر افراد است.

نقش های جنسیتی سنتی

دومین پیش بینی کننده قوی اعتقاد به نقش های جنسیتی سنتی بود. هر چه کسی بیشتر به نقش های جنسیتی سنتی پایبند باشد، زمان بیشتری را صرف مراقبت از ظاهر فیزیکی خود می کند. جالب اینجاست که این یافته هم برای زنان و هم برای مردان اعمال می شود.

روابط عاشقانه

وضعیت روابط عاشقانه به عنوان یکی دیگر از عوامل پیش بینی کننده مهم ظاهر شد. این مطالعه نشان داد افراد عاشق در حال حاضر بیشترین زمان را برای افزایش جذابیت خود صرف می کنند.

سن

سن نیز یک پیش بینی کننده مهم بود. در این مطالعه 93 کشوری، جوان‌ترین و مسن‌ترین شرکت‌کننده‌ها بیشترین زمان را به بهبود ظاهر خود اختصاص دادند و افراد میانسال کمتر مستعد انجام چنین رفتارهایی بودند. با این حال، نویسندگان به این نکته اشاره می‌کنند که هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که ما نمی‌دانیم .آیا جوان‌ترین و مسن‌ترین افراد وقت آزاد بیشتری نسبت به افراد میانسال پرمشغله دارند که درگیر فرزندان، مشاغل حرفه‌ای، و پدر و مادر سالخورده شان هستند یا عوامل دیگری باعث این نتایج شده است؟ برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان