بررسی روانشناسی مژه های بلند / اگر مژه بلند ندارید این مطلب را بخوانید

بلندی مژه تا چه اندازه موجب جذابیت در زنان می شود و آیا مژه بلند در میان مردان جذابیت را به دنبال دارد؟ محققان به جز طول مژه ها چند عامل موثر را در ایجاد جذابیت یافته اند.

بررسی روانشناسی مژه های بلند / اگر مژه بلند ندارید این مطلب را بخوانید

به گزارش خبرنگار خط سلامت ایمی آدام در مطالعه ای که اخیرا صورت گرفته است تأثیر مژه مصنوعی را بر جذابیت درک شده بررسی کرد. او اشاره می کند که برخی از جنبه های جذابیت فیزیکی به فرهنگ و زمان مربوط می شود. برخی دیگر به عنوان نشانه هایی برای سلامتی، جوانی و حتی باروری عمل می کنند. به طور خاص، درست مانند موهای روی سر، مژه ها در طول زمان تغییر می کنند و می توانند به عنوان نشانه های جفت گیری خارجی عمل کنند.

تاثیر مژه مصنوعی بر جذابیت

آدام در تحقیقات خود، طول مژه ها را در عکس های زن و مرد دستکاری کرد تا تفاوت را بسنجد. او دریافت که زنان با مژه های بلندتر به عنوان جذاب تر، سالم تر و زنانه تر رتبه بندی می شوند. با توجه به سن، او دریافت زنان مسن‌تر از زنان جوان‌تر از تقویت مژه‌ها سود بیشتری می‌برند، اما خاطرنشان کرد که مژه‌ های بلندتر درک سن را کاهش نمی‌دهد.

تحول شخصی

تحقیقات آدام نشان داد همان زنان وقتی مژه‌ هایشان را بزرگ‌تر می‌کردند نسبت به زمانی که کوتاه‌تر بودند، جذاب‌ تر بودند، و این نشان می‌دهد که بزرگ‌کردن مژه به‌عنوان یک استراتژی جذاب تقویت‌کننده که بیش از 4000 سال است انجام می‌شود. او اشاره می‌کند که تحقیقاتش نشان می‌دهد که مژه‌های بلندتر «ممکن است به عنوان یک نشانه خارجی برای سلامتی و زنانگی عمل کنند و بنابراین ممکن است به‌عنوان نماینده باروری استفاده شوند» و نه صرفاً یک «ترجیح فرهنگی » و به‌طور خاص در زنان ترجیح داده می‌شوند. او همچنین خاطرنشان کرد مژه‌های تقویت‌شده برای زنان مسن‌تر به جای زنان جوان‌تر، که جذاب‌تر و سالم‌تر هستند، مفید است.

آدام همچنین مژه ها را تنها یکی از ویژگی هایی می داند که بر ادراک سن و جذابیت تأثیر می گذارد. او این احتمال را می‌داند که سایر نشانه‌های خارجی مانند مو (رنگ، طول و مدل) و همچنین چین و چروک‌ها تأثیر قوی‌تری بر درک سن دارند. او خاطرنشان می‌کند که بدون این نشانه‌های خارجی جایگزین، طول مژه می‌تواند بر ادراک سن تأثیر بگذارد، به‌ویژه در زنان مسن‌تر.

فراتر از مژه ها

آدام تصدیق می کند که یافته های او تأیید می کند که مژه ها می توانند بر تعامل اجتماعی تأثیر بگذارند، به عنوان مثال محققان با حذف سایر نشانه های ظاهری مانند رنگ مو، طول و مدل، دریافتند که زنان جوان با آرایش پیرتر به نظر می رسند.

شخصیت ، کاریزما ، مهربانی و شفقت همه ویژگی هایی هستند که بدون در نظر گرفتن طول مژه ها باعث جذابیت شخصی می شوند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان