اگر از مرگ عزیزان تان می ترسید این مطلب را بخوانید

محققان می گویند داشتن یک زندگی مستقل تر ممکن است ترس  و اضطراب مرگ را کاهش دهد.

اگر از مرگ عزیزان تان می ترسید این مطلب را بخوانید

به گزارش خبرنگار خط سلامت مطالعه اخیر هورنر و همکارانش نشان می‌دهد خودمختاری گزارش‌شده میزان باور به جاودانگی نمادین را پیش‌بینی می‌کند. خودمختاری به توانایی بیان خود اصیل و تجربه رفتار خود به عنوان ابتکار عمل و انتخاب آزادانه اشاره دارد. جاودانگی نمادین به این ایده اشاره دارد که پس از مرگ ، برخی از خود باقی یا به یاد می‌ماند مانند خانواده یا دستاوردهای شناخته شده اجتماعی.

وقتی افراد احساس می‌کنند که می‌توانند زندگی خود را هدایت کنند، راحت‌تر از خود در برابر اضطراب مرگ محافظت می‌کنند و در نتیجه احساس می‌کنند توانایی بیشتری برای پیگیری فعالیت‌هایی دارند که به رشد و بهبود رفاه آنها کمک می‌کند.

چرا خودمختاری با جاودانگی نمادین همراه است؟

تئوری خود تعیینی نشان می دهد افراد تمایل طبیعی به رشد و توسعه توانایی های خود دارند که با ارضاء نیازهای اساسی روانشناختی یعنی برای شایستگی، ارتباط یا خودمختاری تسهیل می شود.

در عین حال، رشد و ابراز فردیت فرد اضطراب آور است و ممکن است احساس معنایی فرد را تهدید کند. به این علت که رشد شامل کاوش در محیط های ناآشنا، قرار گرفتن در معرض اطلاعات جدید و مواجهه و غلبه بر چالش های جدید است.در واقع، فرایند ابراز فردیت فرد، آگاهی از آسیب پذیری شخصی و احتمال مرگ خود را افزایش می دهد.خودمختاری با ایجاد پایگاهی مطمئن و کاهش اضطراب وجودی، کشف تجربیات جدید را ارتقا می‌دهد و رشد شخصی را تسهیل می‌کند.

بسیاری از متفکران اگزیستانسیال به عنوان مثال، ویکتور فرانکل و اتو رانک بر اهمیت انتخاب شخصی، تعیین سرنوشت و خود نویسندگی در مدیریت ترس از مرگ و ایجاد حس معنا در زندگی تأکید کرده اند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که خودمختاری اضطراب مرگ و تلاش برای جاودانگی نمادین را کاهش می دهد.

خودمختاری بیشتر

خودمختاری اغلب به اشتباه درک می شود. به عنوان مثال برخی افراد فکر می‌کنند که خودمختار بودن با بی‌تفاوتی، خودخواه بودن یا خودشیفتگی یکسان است، اما خودمختاری صرفاً به معنای تجربه رفتار خود به صورت ارادی، مورد تایید و انتخاب آزادانه است.

خودمختاری بیشتر هدفی است که ارزش پیگیری دارد زیرا زندگی مستقل تر ممکن است شادی و رفاه را افزایش دهد، حس معنا و هدف را ارتقا بخشد و البته ترس وجودی و اضطراب مرگ را کاهش دهد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان