تنها ماندن سخت تر از شوک الکتریکی است / این یافته عجیب شگفت زده تان می کند

مردم از تنها ماندن با افکارشان رنج می برند. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مردم عموماً از تنها ماندن با افکار خود متنفرند و از خلوت شدن با افکار خود اجتناب می‌کنند و در موارد شگفت‌انگیزی شوک الکتریکی خفیف را به تفکر آرام ترجیح می‌دهند.

تنها ماندن سخت تر از شوک الکتریکی است / این یافته عجیب شگفت زده تان می کند

به گزارش خبرنگار خط سلامت به گفته محققان، اکثر مردم ترجیح می دهند هر کاری از جمله شوک الکتریکی دریافت کنند، ولی از فکر کردن در تنها یی به مدت 6 تا 15 دقیقه دور باشند.

تیموتی ویلسون روان‌شناس از دانشگاه ویرجینیا می‌گوید: ذهن انسان می‌خواهد با دنیا درگیر شود، حتی اگر این درگیر شدن منتهی به درد باشد.

ویلسون و همکارانش می گویندکنترل افکار سخت است و هدایت آنها در جهت های دلپذیر ممکن است. این یافته علت محبوبیت مدیتیشن و سایر تکنیک‌هایی را که کمک می‌کند افراد با استفاده از آن‌ها افکار خود را کنترل کنند، بیان می کند.

ویلسون پیشنهاد می کند ذهن پستانداران برای ردیابی خطرات و فرصت های بیرونی تکامل یافته است. فقط انسانها توانایی تمرکز صرفاً بر افکار درونی را به دست آورده اند. این مطالعه نشان می‌دهد افراد به طرز شگفت‌آوری تمام تلاش خود را می‌کنند تا درگیر افکار خود نشوند.

تحقیقات قبلی نشان می‌دهد افراد خلاق به‌ویژه بهترین ایده‌های خود را تولید می‌کنند در حالی که اجازه می‌دهند ذهن‌ شان سرگردان شود. اما مطالعه ویلسون نشان می‌دهد برای بسیاری از مردم، تنها ماندن با افکارشان نامطلوب‌ترین فعالیت است.

در شش آزمایش، در مجموع 146 دانشجوی کالج تلفن های همراه خود را تحویل دادند و به مدت 6 تا 15 دقیقه تنها نشستند و فکر کردند. اکثر آنها پس از آن گزارش دادند که تمرکز کردن مشکل بوده و ذهن شان سرگردان بوده است. حدود نیمی از آنها گفتند که این تجربه ناخوشایند بود.

44 دانشجوی دیگر گزارش کردند وقتی از آنها خواسته شد در خانه به تنها یی بنشینند و فکر کنند، واکنش های مشابهی داشتند. حدود یک سوم اعتراف کردند با گوش دادن به موسیقی یا خواندن تقلب کرده اند.15 دانش آموزی که به طور تصادفی به خواندن یا شرکت در فعالیت های دیگر در طول آزمایش خانگی اختصاص داده شده بودند، گزارش دادند از زمان خود لذت می بردند.

جاناتان اسمالوود روانشناس دانشگاه یورک انگلیس اظهار می کند: تفکر انفرادی به افراد کمک می کند تا تجربیات گذشته را درک کنند، تمرینی حیاتی اما دشوار که ممکن است ناراحتی افراد در مطالعه جدید را توضیح دهد. او اضافه می‌کند که استفاده گسترده از تلفن‌های هوشمند و رایانه‌ها برای مقابله با کسالت ممکن است ظرفیت تفکر را تضعیف کند.

اسمال وود و همکارانش گزارش کرده‌اند مردم اغلب وقتی تنها هستند به آینده فکر می‌کنند و بعد از آن احساس بهتری پیدا می‌کنند. اسمالوود می گوید داوطلبان در مطالعه جدید نیز هر چه بیشتر در مورد آینده فکر می کردند، به تدریج احساس بهتری داشتند. به گفته ویلسون، برخی از شرکت‌کنندگان از فکر کردن در مورد تماس‌های آینده با خانواده و دوستان، «ایجاد تماس اجتماعی مجازی در ذهن » لذت می‌برند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان