اگر می خواهید حرف دل تان را بفهمند شاد باشید / یافته های جدید دانشمندان

انسان ها فریادهای شادی آور را سریعتر از فریادهای ترسناک تشخیص می دهند. این در حالی است که ایده های قدیمی بر این باور بود که مغز ما اول برای برای شناسایی تهدیدها سیم کشی شده است.

اگر می خواهید حرف دل تان را بفهمند شاد باشید / یافته های جدید دانشمندان

به گزارش خط سلامت برخلاف اکثر پستانداران دیگر، انسان ها می توانند انواع مختلف جیغ را تشخیص دهند. یک مطالعه جدید نشان می دهد که ما به فریادهای شادی - که در اینجا توسط طرفداران در یک رویداد ورزشی نشان داده شده است - سریعتر از ترس پاسخ می دهیم.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که به نظر می رسد درک فریادهای شادی برای مغز ما آسان تر از فریادهای ترس باشد. نتایج یک لایه جدید شگفت‌انگیز را به این تصور دیرینه دانشمندان اضافه می‌کند که مغز ما برای شناسایی سریع فریادهای ترس ناک به عنوان مکانیزم زنده‌ماندن و پاسخ به آن‌ها طراحی شده است.

این مطالعه انواع مختلف جیغ و نحوه درک شنوندگان از آنها را مورد بررسی قرار داد. به عنوان مثال از شرکت کنندگان خواسته شد تصور کنند "توسط یک غریبه مسلح در یک کوچه تاریک مورد حمله قرار گرفته اند و از ترس باید فریاد بزنند و سپس برنده شدن تیم مورد نظرشان را تجسم کرده و از خوشحالی فریاد بزنند. هر یک از 12 شرکت کننده هفت نوع مختلف فریاد تولید کردند: شش فریاد احساسی (درد، خشم، ترس ، لذت، غم و شادی ) و یک جیغ خنثی که در آن داوطلب فقط با صدای بلند فریاد زد.

محققان دریافتند که فریادهای کمتر هشداردهنده باعث فعالیت بیشتر در ناحیه شنوایی و جلوی مغز نسبت به فریادهای هشداردهنده تر می شود، اما اینکه چرا ما به این روش پاسخ می دهیم هنوز مشخص نیست.

ساشا فروهولز، روانشناس دانشگاه زوریخ می گوید: این مطالعه نشان می دهد جیغ و روش هایی که ما از طریق آنها درک می کنیم و صداگذاری در انسان ها،در مقایسه با سایر پستانداران که فریاد آنها معمولاً با موقعیت های هشدار دهنده مانند خطر همراه است، متفاوت است. او می گوید این رویداد دیدگاه غالب در علوم اعصاب را به چالش می کشد که مغز انسان در درجه اول برای تشخیص تهدیدهای منفی تنظیم شده است. دانشمندان می گویند درک و باور انسان ها در شرایط شاد سریعتر و عمیق تر است و در این زمان افراد توجه بیشتری به هم خواهند داشت.

دیوید پوپل، روانشناس دانشگاه نیویورک، می‌گوید: تفاوتی که بین فریادهای هشداردهنده و غیرهیجان‌انگیز ظاهر شد، «درکی عمیق‌تر از این صداگذاری مهم» را ارائه می‌کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان