ارمغان ادغام این 3 مهارت قدرتمندی است / اگر می خواهید شما را جدی بگیرند،بخوانید

خط سلامت: بسیاری از مردم به این دلیل که در درستی احساسات و افکار خود تردید دارند ، از یادگیری مهارت های ابراز وجود باز می مانند.

ارمغان ادغام این 3 مهارت قدرتمندی است / اگر می خواهید شما را جدی بگیرند،بخوانید

به گزارش خط سلامت زمانی که می خواهید در مورد موضوعی ابراز وجود کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر می خواهید حرف شما تاثیر گذار باشد باید به زمان، موقعیت و طرز بیان توجه داشته باشید.

به مثال توجه کنید:

به نظر شما کدام یک از مکالمات زیر ابراز وجود را درست نشان می دهد؟

اگر مشکلی ندارید، می توانید موسیقی خود را کم کنید؟

شما باید همین الان موسیقی خود را کم کنید.

این دو گزینه برای ابراز وجود مناسب نیست.

مردم اغلب فکر می‌کنند که ابراز وجود مستلزم ایستادن در مقابل دیگران و گفتن آنچه فکر و احساس می‌کنند، است. عبارت دوم در مکالمه بالا تهاجمی است، زیرا به شیوه‌ای سخت گفته شده و دریافت و شنیدن پیام برای شخص گیرنده سخت‌تر است.

عبارت اول سعی در قاطعانه بودن می کند، اما کوتاهی می کند زیرا ماهیت منفعل آن باعث می شود که گیرنده نتواند پیامی را که گفته می شود بپذیرد.

در مکالمه بالا ابراز وجود در یک طرف خیلی ضعیف گفته شده و پیام جدی گرفته نمی شود و در طرف دیگر خیلی قوی که ممکن است فرد دیگر، حالت تدافعی پیدا کند بیان شده است. ابراز وجود شامل هیچ یک از این دو نمی شود بلکه دقیقاً در وسط قرار دارد.

در حقیقت ابراز وجود واقعی به معنای بیان کردن ابراز احساسات و نیازهای خود به شیوه ای مهربانانه و محترمانه که احتمال شنیده شدن را برای فرد بالا می برد.

ابراز وجود با مهارت و تمرین همراه است. چیزی نیست که برای اکثر افراد راحت باشد، ممکن است برای افرادی سخت باشد ولی با افزایش مهارت از سختی آن کاسته می شود. با جدی گرفتن احساسات و نیازهای عاطفی مهارت ابراز وجود را افزایش دهید.

اگر در دوران کودکی احساسات کودک نایده گرفته شود و توجه کافی نشود، یعنی کودک دچار غفلت عاطفی شود، در بزرگسالی در مورد ابراز وجود مشکل خواهند داشت.

مهارت های قاطعیت

در یک موقعیت از احساسات ی که از آن برخودارید آگاه شوید، اینکه بدانید چه احساسی دارید مفید است. اما در ابراز وجود باید بتوانید در مورد احساسات میانه رو باشید.

به احساسات خود اعتماد داشته باشید و آنها را سزاوار شنیدن بدانید.

زمانی که آسیب، ناراحتی و عصبانیت را تجربه می کنید احساسات خود را مدیریت کنید تا بتوانید آنها را بیان کنید. یعنی ابتدا به صورت درونی شناسایی و سپس به صورت بیرونی بیان کنید.

قبل از هر واکنشی کمی صبر کنید، یک لیوان آب بنوشید، نفس عمیق بکشید تا احساس آرامش به شما بازگردد.

در مورد درک اینکه دیگران چه احساسات ی را تجربه می کنند تلاش کنید.

محیط اطراف و موقعیت خود را در نظر بگیرید.

در مکالمه بالا بهتر است گفته شود:

به نظر می رسد شما احساس شادی و خوش گذرانی در زمانی که صدای موسیقی تان بالا است دارید، اما من با صدای بلند موسیقی در به خواب رفتن مشکل دارم. آیا از این به بعد می توانید موسیقی را در حوالی نیمه شب کم کنید؟ من واقعاً قدردان آن هستم زیرا صبح کار دارم.

ابراز وجود شامل ترکیب چندین مهارت در یک مهارت است. این مهارت ها را می توان در طول زمان ایجاد کرد.

چگونه قاطعانه رفتار کنیم:

احساسات خود را روزانه چک کنید. از خود بپرسید: در حال حاضر چه احساسی دارم؟ چرا ممکن است این احساس را داشته باشم؟ کجای بدنم درد را حس می کنم؟ چیزی هست که نیازداشته باشم؟

زمانی که به احساسات خود گوش می دهید و برایشان ارزش قائل می شوید، باعث انرژی و انگیزه می شود تا با آنچه نیاز دارید ارتباط برقرار کنید.

زبان عاطفی مهم است، چرا که با آن احساسات ی مانند شادی، غم و عصبانیت را می شناسید و با گسترش واژگان عاطفی خود می توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید و همچنین کمک می کند تا احساسات خود را بهتر درک کنید و راحت تر برای دیگران بیان کنید.

ارزش خود را درک کنید و روی مهارت های ابراز وجود تلاش کنید تا بتوانید پس از مدتی تمرین، سهولت بیشتری در برقراری ارتباط، افزایش آگاهی و اعتماد به نفس پیدا کنید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان