9 نکته روانشناسی هنگام نوشیدن قهوه بدانید / شوکه می شوید

خط سلامت: مصرف بیش از حد کافئین می تواند عوارض جانبی متعددی مانند اضطراب، سردرد، خواب آلودگی، لرزش، بی خوابی، حالت تهوع، افزایش فشار خون، ضربان قلب تند، معروف به تاکی کاردی داشته باشد. مصرف منظم قهوه موجب کاهش سطح آهن خون و کم خونی ناشی از فقر آهن می شود .

9 نکته روانشناسی هنگام نوشیدن قهوه بدانید / شوکه می شوید

به گزارش خط سلامت بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها جایگزین های خوبی برای محصولات کافئین دار برای کسانی هست که به دنبال کاهش مصرف کافئین هستند. کافئین به طور طبیعی در بسیاری از گیاهان از جمله دانه‌های قهوه، برگ‌های چای و دانه‌های کاکائو وجود دارد همچنین در برخی غذاها و داروها افزوده می شود زیرا هم طعم را افزایش می دهد و هم اثر تحریک کننده ای روی مغز دارد.با روند رو به رشد تغذیه سالم و آگاهی فزاینده در مورد تأثیر غذاها بر سلامت کلی، بسیاری از مردم به دنبال تغییر از غذاهای حاوی کافئین به غذاهای فاقد آن هستند.

انتخاب جایگزین برای کافئین

مطالعات نشان داده اند که دوزهای متوسط ​​کافئین - حدود300-400 میلی گرم (میلی گرم) در روز - هیچ اثر منفی بر سلامتی ندارند .با این حال، نحوه تأثیر کافئین بر بدن بسته به وزن، سن و سلامت کلی فرد متفاوت است. بسیاری از مردم گزارش می‌دهند وقتی احساس خستگی یا تنبلی می‌کنند و برای گذراندن روز و تامین انرژی به قهوه، شکلات‌ یا نوشابه‌ها روی می آورند.افرادی که به طور منظم کافئین مصرف می کنند باید توجه داشته باشند که اگر ناگهان مصرف کافئین خود را قطع یا کاهش دهند، ممکن است به طور ناگهانی علائم ترک را تجربه کنند.

بهترین جایگزین برای قهوه

قهوه ریشه کاسنی

مانند دانه های قهوه، مردم می توانند ریشه کاسنی را برشته، آسیاب و دم کنند .با افزودن 2 قاشق غذاخوری تفاله کاسنی برشته به ازای هر 6 اونس آب داغ، آنها می توانند نوشیدنی گرمی درست کنند که بو و طعمی شبیه به قهوه دارد. کاسنی منبع غنی از اینولین است - فیبر محلول که به هضم کمک می کند و رشد باکتری های مفید روده را تقویت می کند. که می تواند حرکات روده و هیپرگلیسمی را بهبود بخشد، که گلوکز اضافی در جریان خون است.

چای رویبوس

چای رویبوس یا "بوته قرمز" یک نوشیدنی گرم محبوب است که در آفریقای جنوبی منشأ گرفته است. با طعم کمی شیرین و میوه ای، در چای کیسه ای یا به عنوان چای با برگ های شل موجود است. قهوه و چای هر دو حاوی تانن هستند. علیرغم داشتن برخی خواص آنتی اکسیدان، تانن ها همچنین میزان آهنی را که فرد می تواند جذب کند، مهار می کند و باعث کاهش سطح آهن می شود. چای رویبوس این تاثیر را ندارد زیرا تانن کمی دارد. افراد می توانند این چای را با خیساندن یک کیسه چای رویبوس یا برگ های شل در آب داغ به مدت 10 دقیقه بر اساس سلیقه خود درست کنند.

بهترین جایگزین های کافئین برای هوشیاری

برای افرادی که نگران سطح هوشیاری هنگام اجتناب از کافئین هستند، موارد زیر ممکن است کمک کند:

جینسینگ

جینسینگ یکی از مواد تشکیل دهنده بسیاری از نوشیدنی های انرژی زا است. این گیاه در آسیای شرقی استفاده گسترده ای دارد، و گیاه دارویی مهمی است.ریشه جینسینگ و عصاره جینسینگ برای تقویت انرژی، بهبود حافظه و تمرکز، تسکین استرس و خستگی و کند کردن اثرات پیری موثر است.

ماکا

ماکا یک سبزی چلیپایی است کلم بروکلی ، کلم و کلم پیچ نیز از این گروه هستند که عمدتاً در رشته کوه های آند در مرکز پرو رشد می کند. معمولاً به صورت پودر برای خرید در دسترس است، بنابراین مردم می توانند به راحتی آن را به سوپ، اسموتی، غلات یا محصولات پخته اضافه کنند.افراد می‌توانند آن را با شیر داغ مخلوط کرده و نوشیدنی‌ای که انرژی‌زا است، یا به بستنی بپاشند.

چه زمانی از کافئین اجتناب کنیم

برای اکثر مردم، مصرف مقادیر متوسط ​​قهوه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل خوب است.با این حال، کارشناسان به گروه‌های خاصی از مردم توصیه می‌کنند تا در صورت امکان از کافئین اجتناب کنند تا از شرایط سلامتی خود را به خطر نندازند.افراد باردار، مادران شیر ده، افراد مبتلا به صرح، کسانی که در خوابیدن مشکل دارند یا حساسیت به کافئین دارند می بایست از خوردن کافئین خوداری کنند.جایگزین های زیادی برای کسانی که به دنبال جایگزینی کافئین در رژیم غذایی خود با مواد مغذی تر هستند در دسترس است.برخی از این جایگزین ها ممکن است به آسانی محصولات کافئین دار در دسترس نباشند، اما می توانند به همان اندازه خوشمزه و رضایت بخش باشند. هنگام حذف تدریجی کافئین ، صبور بودن بسیار مهم است، زیرا ممکن است بدن زمان ببرد تا سازگار شود و ممکن است علائم ترک را تجربه کنید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان