ویژگی روانی حسودها در روابط عاشقانه

حسادت یک احساس پیچیده است که سوء ظن، خشم و تحقیر دیگران را در برمی گیرد. حسادت فراتر از سن و جنسیت، افراد را در شرایط مختلف تحت تأثیر قرار می دهد و معمولاً زمانی برانگیخته می شود که یکی از دو طرف رابطه احساس کند، یک شخص سوم تهدیدی برای رابطه عاطفی می باشد.

ویژگی روانی حسودها در روابط عاشقانه

چرا احساس حسادت می کنیم؟

به گزارش خبرنگار خط سلامت حسادت اغلب در روابط عاشقانه مطرح می شود؛ اما انواع خفیف تر این احساس تقریباً در هر نوع رابطه انسانی رخ دهد؛ از رقابت خواهر و برادر گرفته تا همکارانی که تلاش می کنند رئیس خود را تحت تأثیر قرار دهند. اگرچه حسادت یک تجربه عاطفی دردناک است، روانشناسان وجود حد متوسطی از آن را به عنوان زنگ خطری می دانند که به فرد اخطار می دهد؛ یک رابطه ارزشمند در خطر است و باید اقداماتی برای احیاء آن انجام داد. در نتیجه حسادت، یک احساس ضروری است که منجر به حفظ پیوندهای اجتماعی می شود.

چرا اینقدر حسودم؟

تحقیقات بسیاری علل اصلی حسادت شدید را شناسایی کرده است، عزت نفس پایین، روان رنجوری و خصومت بالا، احساس مالکیت نسبت به دیگران، به ویژه شرکای عاشقانه از جمله عوامل مرتبط با حسادت شدید است. علاوه بر موارد گفته شده یک محرک اصلی حسادت ، ترس از رها شدن است. بنابراین برای تعدیل احساس حسادت شدید، لازم است ابتدا علت آن را بشناسیم تا بتوانیم به صورت اساسی برای کاهش حسادت اقدام کنیم. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان