این مقدار حسادت برای رابطه عاشقانه بی ضرر است

خط سلامت: احساس حسادت هم در روابط عاطفی و هم در روابط دوستانه وجود دارد. نباید با حسادت جنگ کرد، وقتی حسادت متوسط ​​باشد، به روابط عاشقانه کمک می کند. دربرخی شرایط، دلسوزی یک احساس ارزشمند است.

این مقدار حسادت برای رابطه عاشقانه بی ضرر است

به گزارش خط سلامت زمانی که رابطه ای را از دست می دهید دچار حسادت می شوید. حسادت زمانی شدیدتر می شود که فرد خود را با رقیب مقایسه می کند. زنانی که ظاهر بیرونی را با عزت نفس خود مرتبط می دانند، اگر همسرشان با یک زن خوش تیپ رابطه داشته باشد، بیشتر حسادت می کنند تا با یک زن متفکر.

عشق به خود

دوست داشتن خود باعث کاهش حسادت نسبت به امور شریک عاطفی زندگی می شود، زیرا خطر آسیب رساندن به عزت نفس را کمتر می کند.

یک سنت قدیمی معتقد است که عشق کمتر با نیازهای خود عاشق و بیشتر با نیازهای معشوق ارتباط دارد.

عشق عمیق عاشقانه شامل مراقبت واقعی نسبت به معشوق است. با این حال، نگرانی برای شادی معشوق در همه شرایط وجود ندارد. غالباً عاشق به صورت مشروط آرزوی خوشبختی معشوق را دارد، فقط تا آنجا که معشوق جزئی یا عامل این شادی باشد. به ویژه، بسیاری از مردم نمی خواهند که معشوق شان از نظر جنسی با شخص دیگری خوشحال باشد.

آیا حسادت یک احساس طبیعی است؟

عوامل مختلفی وجود دارد که تعیین می کند یک احساس خاص کم و بیش طبیعی است.

رفتار و تجربیات کودکان نیز در تعیین جنبه طبیعی حسادت و شفقت مؤثر است. شواهد زیادی برای وجود حسادت حتی در دوران نوزادی وجود دارد. در یک مطالعه، زمانی که نوزادان 6 ماهه در معرض توجه مادران شان بودند اگرتوجه مادر به موضوع اجتماعی معطوف می شد، واکنش نوزاد نشانگر نوعی حسادت به آن موضوع بود.

حسادت، اژدهایی است که عشق را به بهانه زنده نگه داشتن آن می کشد

زنان نسبت به مردان در حسادت نمرات بالاتری دارند . برای زنانی که در روابط زناشویی خود موفق هستند، حسادت احساس رضایت را افزایش می دهد. برای زنانی که روابط زناشویی آنها شکست خورده است، حسادت و عدم دلسوزی مضر است، کسانی که در روابط زناشویی هستند، وقتی شریک زندگی خود را حسود می‌دانند، خوشحال‌تر هستند و احساس بهتری دارند.

به طور خلاصه، نباید با حسادت جنگ کرد وقتی حسادت متوسط ​​باشد، می تواند به روابط عاشقانه کمک کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان