به چه زبانی عشق تان را ابراز می کنید؟ / عشق یک زبان بین المللی ندارد

خط سلامت: زبان عشق یک شیوه ندارد و با شیوه های متفاوت ابراز می شود .شناخت این زبان و توجه به آن یکی از مسایل  مهمی استکه در رابطه باید به آن توجه شود. زمانی که شریک زندگی تان می گوید: دوستت دارم یا از کاری که انجام داده اید تمجید می کند، با یک هدیه معنادار شما را غافلگیر می کند، فقط برای شما و خودش سفری را برنامه ریزی می کند، در انجام کارها کمک می کند، هنگام راه رفتن دستتان را می گیرد، در حقیقت چه پیامی را می دهد؟

به چه زبانی عشق تان را ابراز می کنید؟ / عشق یک زبان بین المللی ندارد

به گزارش خط سلامت پاسخ به این سؤالات بیانگر زبان عشق شما است. همچنین انواع درخواست دو نفر از هم در رابطه یا نحوه ابراز عشق نشان دهنده زبان عشق دو نفربه یکدیگر است.

زبان عشق شریک زندگی تان ممکن است با زبان شما یکی نباشد. وقتی زوج‌ها زبان‌های عشق اولیه متفاوتی دارند، حتماً سوءتفاهم‌هایی بین شان به وجود می‌آید. با این حال، اگر شریک زندگی شما یاد بگیرد که به زبان عشق شما و شما، به زبان او صحبت کند، احتمالاً در رابطه احساس دوست داشتن، قدردانی و در نهایت خوشحالی بیشتری خواهید داشت.

فایده زبان عشق در رابطه

همه ما عشق را متفاوت ابراز و دریافت می کنیم. یادگیری و درک این تفاوت ها می تواند تأثیر معناداری بر رابطه داشته باشد. در اینجا چند روش برای یادگیری زبان عشق وجود دارد.

زبان عشق و ازخودگذشتگی

وقتی متعهد به یادگیری زبان عشق دیگران هستید، به جای نیازهای خود، بر نیازهای او تمرکز می کنید.زوج‌ها باید برای یادگیری زبان عشق شریک زندگی‌شان تلاش کنند تا اینکه بخواهند همسرشان را متقاعد کنند که زبان او را یاد بگیرد. در حالت ایده آل، هر دو نفر می خواهند عشق را به گونه ای ابراز کنند که برای دیگری معنادار باشد.

زبان عشق و همدلی

همانطور که در مورد چگونگی تجربه عشق توسط شریک زندگی خود می آموزید، یاد می گیرید که با او همدلی کنید. این به شما کمک می‌کند لحظه‌ای از خود بیرون بیایید و به آنچه باعث می‌شود شخص دیگری احساس مهم بودن و دوست داشتنی بودن کند، نگاهی بیندازید.

وقتی زوج ها متعهد به یادگیری و استفاده از زبان های عشق هستند، هوش عاطفی خود را افزایش می دهند و یاد می گیرند که چگونه نیازهای دیگران را بالاتر از نیازهای خود قرار دهند. آنها به جای اینکه به زبان عشق خود با شریک زندگی خود صحبت کنند، یاد می گیرند که چگونه به زبانی صحبت کنند که شریک زندگی آنها می فهمد.

زبان عشق و صمیمیت

صحبت منظم در مورد آنچه که مخزن عشق شما را پر نگه می دارد می تواند درک و در نهایت موجب صمیمیت بیشتری در رابطه شود. شما نه تنها در مورد یکدیگر بیشتر یاد خواهید گرفت، بلکه به روش های عمیق تر و مهم تری نیز ارتباط برقرار خواهید کرد. وقتی این اتفاق می افتد، رابطه شما صمیمی تر می شود.

زبان عشق و رشد شخصی

تمرکز بر چیزی یا شخصی خارج از خودتان می تواند به رشد شخصی منجر شود. دوست داشتن شریک زندگی به شیوه هایی که با ذهن تان جور در نمی آید، شما را مجبور می کند رشد و تغییر و به بیرون از خود نگاه کنید.

زبان های عشق کمک می کنند عشق را به روش های معنادار به اشتراک بگذارید. وقتی زوج‌ها شروع به صحبت به زبان عشق یکدیگر می‌کنند، کارهایی که برای یکدیگر انجام می‌دهند معنادارتر می‌شود. آن‌ها به روش‌هایی «دوستت دارم» می‌گویند که برای شرکای شان منطقی باشد، که بعداً احساس می‌کنند مورد توجه، رضایت و قدردانی قرار می‌گیرند.

زبان عشق در زندگی روزمره

زبان عشق در روابط بین والدین و فرزندان، بین همکاران و دوستان نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال، اگر زبان اصلی عشق کودک شما کلمات تأیید کننده است، او دوست دارد که تحسین شفاهی یا "دوستت دارم" را بشنود. زبان عشق تغییر می کند مثلا اگر یک نفر روز سختی را گذرانیده باشد، ممکن است در آغوش گرفتن دیگران او را بیشتر آرام کند تا بخواهد مورد تعریف و تمجید قرار گیرد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان