این افراد قلب مجرد دارند! / در زندگی چه نقشی داردند؟

خط سلامت: بهترین دارو در برابر احساس تنهایی همیشه عشق به یک فرد دیگر نیست. گاهی افراد، عاشق تنهایی خود هستند.

این افراد قلب مجرد دارند! / در زندگی چه نقشی داردند؟

به گزارش خط سلامت، برای این دسته از افراد زندگی مجردی بهترین، معتبرترین، معنادارترین و از نظر روانی غنی ترین زندگی است، بنابراین این سبک زندگی را ترجیح می دهند. به این افراد به اصطلاح افراد با  قلب مجرد گفته می شود.

ویژگی افراد با قلب های مجرد

به گزارش خط سلامت افرادی که قلب مجرد هستند، آزادی خود را دوست دارند. آنها می خواهند در مورد انتخاب های کوچک (مثل اینکه چه بخورند یا چه زمانی بخوابند) و انتخاب های بزرگ و تغییر دهنده زندگی، خود تصمیم بگیرند.

از نظر شخصیتی این افراد اکثرا درونگرا هستند.آنها به به این دلیل که برای خلوت و تنهایی خود ارزش قائل هستند، خواهان تنهایی هستند نه به دلیل طرد شدن از طرف دیگران یا احساس ناامنی از بودن در کنار دیگران.

قلب مجرد و سناریوهای کلیشه ای

افراد قلب مجرد سناریو معروف سنین بزرگسالی، که در آن یک شریک عاشقانه را در مرکز آن قرار می گیرد را نمی پذیرند.آنها به خودشان وفادار هستند و صرفا برای جلب رضایت دیگری نقش بازی نمی کنند.

البته این تنهایی دوست داشتنی با لذت بردن از معاشرت با افراد دیگرتعارضی ندارد. آنچه مهم است این است که انسان در کنار زندگی اجتماعی، زمانی را برای خلوت با خود اختصاص دهد.یافته های اخیر نشان می هد افراد قلب مجرد که از تنهایی خود لذت میبرند در اوج آمادگی برای برقراری رابطه با دیگران هستند.

ارمغان درآغوش کشیدن تنهایی

درآغوش کشیدن تنهایی برای آرامش، رهایی از فشار خواسته‌های دیگران و سلامت روان مفید است. در طول قرنطینه ها ی ناشی از شیوع کووید 19، افراد قلب مجرد تمام پیش بینی های وحشتناک در مورد رنج افراد تنها را به چالش کشیدند. آنها از قبل می دانستند چگونه تنها باشند و در عین حال از تنهایی خود بهره ببرند و با دیگران نیز ارتباط سازنده داشته باشند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان