دلایل علمی فریاد زدن را می دانید؟! / روانشناسان پاسخ دادند

خط سلامت: فریاد زدن شریک رابطه عاطفی یا همسر بر سر طرف مقابل براساس پژوهش ها نشان می دهد که پشت این فریاد زدن ها چه مفهومی قرار دارد.

دلایل علمی فریاد زدن را می دانید؟! / روانشناسان پاسخ دادند

فریاد زدن زن و شوهر بر سر هم به چه دلایلی اقفاق می افتد.

به گزارش خط سلامت، براساس پژوهش صورت گرفته در سال 2022 محققان دریافتند یکی از علل روانی فریاد زدن به این مساله برمی گردد که فرد نیاز به سکوت و شنیده شدن دارد.

متخصصان توصیه می کنند در این مواقع به جای اینکه بخواهید جلوی فریاد زدن را بگیرید از او بخواهید آنچه را که در مورد آن فریاد می زند، برایتان توضیح دهد. این تغییر از شدت احساسات فرد و بلندی صدا کم کرده و فرد می تواند امیدوار باشد که در چارچوب روایت کردن و توضیح دادن بیشتر درک خواهد شد.

محققان می گویند حالت چهره افراد در زمان عصبانیت باهم فرق دارد به این معنا که چهره ای که به علت ترس فریاد می زند، با فردی که از روی شادی فریاد می زند باهم متفاوت است.

براساس پزوهش دیگری معلوم شد که زمانی که احساسات فرد به اوج می رسد و صدای فرد به حداکثر خود می رسد، ابهام بیشتری در رابطه و درک ایجاد می شود.

صدا را پایین بیاورید

برای اینکه از میزان ابهام کم کرده و درک شوید لازم است که میزان و بلندی صدا را کاهش دهید.

از استراتژی ایستادن و گوش دادن استفاده کنید. با این استراتژی امکان بیان احساس ایجاد می شود و باعث می شود ابهام در رابطه کاهش یابد.

به گزارش خط سلامت اگر در رابطه شما هستید که فریاد می زند، به این نکته واقف شده اید که با فریاد از نقطه شیرین شنیده شدن دور می شوید، به جای فریاد زدن، روایت کردن و توضیح دادن را جایگزین کنید.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان