احساس پوچی با این مساله روانی پیوند عمیقی دارد

خط سلامت: احساس تنهایی، احساسی است که فرد در دنیای پرتلاطم امروزی بی کس و بدون سرپناه رها شده است و هرکس آن را به شیوه منحصر به فرد تجربه می کند. از آنجا که هیچ علت مشترکی برای احساس تنهایی وجود ندارد ، پیشگیری و درمان این وضعیت روحی مخرب به طور چشمگیری متفاوت است به عنوان مثال یک کودک تنها که برای پیدا کردن دوست در مدرسه تلاش می کند، نیازهای متفاوتی نسبت به یک بزرگسال تنها دارد که همسرش اخیراً فوت کرده است.

احساس پوچی با این مساله روانی پیوند عمیقی دارد

به گزارش خط سلامت احساس تنهایی در واقع یک حالت روحی است. احساس تنهایی باعث می شود افراد احساس پوچی کنند. افرادی که تنها هستند اغلب مشتاق تماس انسانی هستند، اما وضعیت روحی آنها ایجاد ارتباط با دیگران را دشوار می کند. محققان براین باورند تنهایی با انزوای اجتماعی ، مهارت های اجتماعی ضعیف ، درونگرایی و افسردگی همراه است به عنوان مثال یک دانشجوی سال اول دانشگاه ممکن است با وجود بودن کنار هم اتاقی ها و سایر همسالان احساس تنهایی کند.

تفاوت احساس تنهایی با تنهابودن

تحقیقات نشان می دهد احساس تنهایی و انزوا برای سلامت روحی و جسمی مضر است.تنها بودن با احساس تنهایی یکی نیست.اما احساس تنهایی علیرغم تمایل به ارتباطات اجتماعی مشخص می شود. افرادی که از گذراندن وقت خود به تنهایی لذت می برند، روابط اجتماعی مثبتی را حفظ می کنند که وقتی هوس داشتن ارتباط می کنند ، به آنها بازمی گردد. عوامل موثربر تنهایی شامل متغیرهای موقعیتی مانند انزوای جسمی ، نقل مکان به محل جدید و طلاق است.

علاوه بر این ، تنهایی می تواند نشانه ای از یک اختلال روانی مانند افسردگی باشد. افسردگی اغلب باعث عقب نشینی اجتماعی و انزوا می شود.

احساس تنهایی را می توان به عوامل درونی مانند عزت نفس پایین نسبت داد. افرادی که به خود اعتماد ندارند اغلب معتقدند ارزش توجه دیگران را ندارند ، که می تواند منجر به انزوا و تنهایی مزمن شود. عوامل شخصیتی نیز ممکن است در احساس تنهایی نقش ایفا کنند. به عنوان مثال افراد درونگرا ارتباطات اجتماعی کمتری دارند که می تواند به احساس انزوا و تنهایی کمک کند.

خطرات سلامتی مرتبط با احساس تنهایی ، سوء مصرف الکل و مواد مخدر ،تغییر عملکرد مغز، پیشرفت بیماری آلزایمر، رفتار ضد اجتماعی، بیماریهای قلبی عروقی و سکته مغزی ،کاهش حافظه و یادگیری ، افسردگی و خودکشی ، افزایش سطح استرس ، تصمیم گیری ضعیف تنها زمینه هایی نیستند که احساس تنهایی آنها را پر رنگ ترمی کند.

احساس تنهایی همچنین تنظیم فرایندهای سلولی اعماق بدن را مختل می کند و افراد تنها را مستعد پیری زودرس می کند. سطوح بالای احساس تنهایی با علائم سلامت جسمانی ، زندگی تنها، شبکه های اجتماعی کوچک و روابط اجتماعی با کیفیت پایین مرتبط است.

مبارزه با احساس تنهایی

آمارها نشان می دهد احساس تنهایی به ویژه در نسل های جوان افزایش یافته است. ظهور اینترنت و رسانه های اجتماعی تا حدی مقصر افزایش احساس تنهایی هستند.

داشتن چند دوست صمیمی برای کاهش احساس تنهایی کافی است. تحقیقات نشان می دهد تجربه تماس حضوری واقعی با دوستان به افزایش حس رفاه افراد کمک می کند.

راه هایی برای جلوگیری از احساس تنهایی

فعالیتی را که از آن لذت می برید انجام دهید.

این موقعیت ها فرصت های بسیار خوبی برای ملاقات با افراد و ایجاد دوستی ها و تعاملات اجتماعی جدید ایجاد می کند.

انتظار بهترین ها را داشته باشید.

افراد تنها اغلب منتظر طرد شدن هستند ، بنابراین سعی کنید بر افکار و نگرش های مثبت در روابط اجتماعی تمرکز کنید.

بر توسعه روابط با کیفیت تمرکز کنید.

به دنبال افرادی باشید که نگرش ها ، علایق و ارزش های مشابهی با شما دارند.

به یک گروه بپیوندید.

به باشگاه کتاب بپیوندید یا در کلاس ورزش شرکت کنید.

رابطه فعلی را تقویت کنید.

ایجاد ارتباطات جدید مهم است، اما بهبود روابط موجود می تواند راهی عالی برای مبارزه با احساس تنهایی باشد. سعی کنید با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده که مدتی است با او صحبت نکرده اید تماس بگیرید.

با کسی که می توانید به او اعتماد کنید صحبت کنید.

ارتباط برای صحبت در مورد احساسات با یک دوست برای کاهش احساس تنهایی مهم است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان