این جذابیت قابل اندازه گیری نیست، دنبال آن نگردید!

خط سلامت: جذابیت جسمانی پیامدهای اجتماعی مهمی را به دنبال دارد. افراد جذاب در دوست یابی موفق تر عمل می کنند، بعلاوه زیبایی ظاهر با عشق افلاطونی رابطه مستقیم دارد. به گزارش خط سلامت زیبایی با پیشرفت اقتصادی، مخصوصاً برای زنان، ارتباط دارد. پژوهش ها در حوزه جرم شناسی نشان می دهد افراد مجرم که ظاهر جذاب تری دارند به احتمال کمتری مجبور به گذاشتن وثیقه هستند.

این جذابیت قابل اندازه گیری نیست، دنبال آن نگردید!

ایده جذابیت از کجا می آید؟

برخی معتقدند آنچه معیارهای جذابیت را تعیین می کند تأثیرات فرهنگی مانند فیلم ها و مجلات است؛ یعنی رسانه ها در طول سال های متمادی، زیبایی و معیارهای آن را به طور غیرمستقیم به ما آموزش داده اند.

نوزادان چگونه جذابیت را درک می کنند؟

کودکان به چیزهایی که برای آنها جذابیت دارد، مانند رنگ های روشن خیره می شوند. در یک مطالعه، ترجیحات نوزادان بر اساس فناوری ردیابی چشم محاسبه شد. نتایج نشان داد، نوزادان بین 12 تا 24 ماهگی، تقارن صورت و ویژگی هایی که با زنانگی صورت در ارتباط است، ترجیح می دهند. این ترجیحات بین بزرگسالان نیز دیده می شود. این نکته در مورد نوزادان از این نظر اهمیت دارد که نوزادان هنوز توسط فرهنگ، تبلیغات یا تصاویر مشهور تحت تاثیر قرار نگرفته اند.

جذابیت چگونه تعریف می شود؟

دانشمندان جذابیت چهره انسان را به چند عامل کلیدی مرتبط می دانند. در ادامه برخی از ویژگی هایی که باعث جذابیت فرد می شود ذکرمی کنیم.

تقارن

چهره های متقارن جذابیت بیشتری دارند. این مساله ممکن است مربوط به انگیزه تکاملی برای تولید مثل باشد. در مردان بدن متقارن با افزایش تعداد اسپرم و سلامت اسپرم ارتباط دارد.

ظاهر سلامت

ویژگی هایی که نشان دهنده سلامتی و نشاط هستند مانند رنگ پوست در میزان جذابیت نقش دارد. قرمزی گونه ها و لب ها، نشانه اکسیژن رسانی مناسب به خون است که سلامتی فرد را منعکس می کند.

شاخص های شخصیت

افراد زمانی جذابیت بیشتری دارند که ویژگی های آنها نشان دهنده اجتماعی بودن با ارزش بودن ، مهربانی و نشاط باشد. اگرچه حالات چهره گذرا هستند، اما چهره هایی که در حال لبخند زدن هستند تقریباً زیباتر از چهره های خنثی به نظر می رسند. به ویژه هنگامی که با تماس چشمی مستقیم ترکیب می شود.

وضعیت شریک

زنانی که رابطه دوران کودکی خود را با پدرشان مثبت ارزیابی می کنند، جذابیت بیشتری به مردانی نشان می دهند که تناسب چهره آنها شبیه چهره پدرشان است. اگرچه این چیزی است که برخی از جدیدترین تحقیقات در مورد زیبایی به ما می گوید اما همه چیز را نمی توان اندازه گیری کرد. دوست داشتنی ترین چیزها در درون هستند و قابل اندازه گیری نیستند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان