تکنیک مهار کردن خشم های انفجاری

خشم و مقابله با آن چه فرمولی دارد ؟مقابله با احساسات شدید سخت است . خواه احساس خشم  زیادی داشته باشید یا واقعاً غمگین باشید ، مهارت های تنظیم احساسات  به کاهش شدت و مدت زمان آن احساسات ناراحت کننده و خشم کمک می کند.

تکنیک مهار کردن خشم های انفجاری

دفعه بعدی که واقعاً احساساتی شدید و خشم زیادی را احساس کردید، این هفت استراتژی را به کار بگیرید .

تشخیص احساس

نامگذاری روی احساس موجب درک احساس می شود. فکر کردن در مورد این جمله ، "الان مضطربم " ، یا "واقعاً ناامید شده ام" ، کمک می کند آنچه را که برای تان اتفاق می افتد، روشن کنید. مطالعات نشان می دهد شناسایی احساسات ممکن است کمک کند بلافاصله کمی حال تان بهتر شود.

احساس خوشایند یا نا خوشایند

بعضی اوقات مردم درباره احساسات با کلمات خوب یا بد صحبت می کنند، اما احساسات مثبت یا منفی نیستند به عنوان مثال اضطراب را در نظر بگیرید. اضطراب هنگامی که از خطر آگاه می کند، مفید است . اگر زنگ خطر اضطراب هنگام قرار گرفتن در یک وضعیت ناامن خاموش شود ،احتمالاً به نوعی پاسخ خواهید داد که شما را ایمن نگه می دارد. در این صورت اضطراب مفید است به طور مشابه عصبانیت اگر جرات ایجاد تغییرات مثبت را بدهد،مفید است.

اگر احساسات خوشایند باشد، مفید است، پس آنها را در آغوش بگیرید.اگر احساسات شما خوشایند نیستند ، برای مدیریت آنها قدم بردارید.

مهارت های مقابله سالم را تجربه کنید

مهارت های مقابله سالم کمک می کند بدون احساس بی حسی ، سرکوب یا بی توجهی ، احساسات سخت را پشت سر بگذارید. آنها به طور موقت کمی حواس را پرت می کنند تا احساس بهتری داشته باشید یا ممکن است به آرامش بدن و تقویت روحیه کمک کنند.

استراتژی های مقابله ای که برای یک شخص مناسب است ممکن است برای شخص دیگری مفید نباشد، بنابراین مهم است که مهارت های فردی کنار آمدن با مشکلات را پیدا کنید. مثال هایی از مهارت های مقابله سالم ممکن است شامل تمرین ، خواندن کتاب ، استحمام ، گوش دادن به موسیقی ، گذراندن وقت در طبیعت یا تماس با یک دوست باشد. مهارت های ناسالم مقابله با مشکلات علاوه بر اینکه مشکلی را کم نمی کند ،مشکلات جدیدی را در زندگی ایجاد خواهد کرد یا با گذشت زمان حال فرد را بدتر می کند. نوشیدن الکل ، اعتیاد به مواد مخدر یا پرخوری چند نمونه از مهارت های ناسالم مقابله و کنار آمدن با مشکلات است که کمک می کند فرد بطورموقت احساس بهتری داشته باشد، اما در طولانی مدت مشکلات بزرگتری را به وجود می آورد.

در آغوش گرفتن احساس

گاهی اوقات توجه به احساس ناراحت کننده و خشم بهترین کاری است که می توان انجام داد. ممکن است متوجه شوید غمگین یا مضطرب اید و تصمیم به ادامه کار در یک پروژه دارید یا حتی ممکن است فقط برای توجه به آنچه تجربه می کنید، استراحت کنید.احساسات چگونه بر افکار تأثیر می گذارد؟ چگونه از نظر جسمی تأثیر می گذارند؟ به عنوان مثال وقتی احساس عصبانیت می کنید ، ممکن است افکار روی نکات منفی متمرکز شود و ممکن است واکنش های فیزیولوژیکی مانند افزایش ضربان قلب را تجربه کنید. بدون توجه به قضاوت در مورد خود ، صرفاً مشاهده این موارد می تواند مفید باشد. اگر شروع به فکر کردن در مورد مواردی از قبیل: "من نباید چنین احساسی داشته باشم" ، به خود یادآوری کنید این احساس موقتی است.

افکار سمی را دور بریزید

مراقب افکار سمی باشید چون احساسات ناراحت کننده و خشم را تقویت می کند. فکر کردن در مورد چیزهایی مانند: تحمل ندارم یا می دانم اتفاق بدی قرار است بیفتد ، فقط باعث می شود احساس بدتری داشته باشید. وقتی در محاصره افکار سمی می افتید ، یک دقیقه وقت بگذارید و دوباره آن ها را مرور کنید. یک عبارت ساده بسازید و تکرار کنید مانند: ناراحت کننده است اما خوبم.

احساس خوشبختی کنید

اگرچه گاهی اوقات برای مدتی در آغوش گرفتن احساسات ناراحت کننده و خشم مفید است ، اما در آنها گیر نکنید. احساس غم یا عصبانیت شدید و خشم در طولانی مدت ممکن است شما را گیر بیندازد. پس گاهی وضعیت احساسی خود را تغییر دهید. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار تغییر در رفتار است.تغییر رفتار احساس شما را تغییر می دهد. طوری رفتار کنید که انگار احساس بهتری دارید این باعث می شود که احساس بهتری داشته باشید.

راهنمایی حرفه ای بگیرید

اگر در تلاش برای مدیریت احساسات خود هستید با یک روانشناس بالینی صحبت و احساس خود و خشم تان را توضیح دهید. دشواری در مدیریت احساسات نشانه ای از یک مسئله اساسی بهداشت روان مانند اضطراب یا افسردگی است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان