مرگ حیوانات خانگی چه تاثیری بر کودک دارد

خط سلامت: مرگ حیوانات خانگی که اغلب به عنوان اولین دوست صمیمی کودک محسوب می شود  عواقب شدیدی در سلامت روان کودکان دارد.

مرگ حیوانات خانگی چه تاثیری بر کودک دارد

به گزارش خط سلامت مطالعه ای از بیمارستان عمومی ماساچوست نشان داد مرگ حیوانات خانگی می تواند علائم ضعف سلامت روانی مانند غم و اندوه طولانی مدت را ایجاد می کند. محققان می گویند والدین باید غم و اندوه کودکان را جدی بگیرند و از آنها حمایت کنند.

دکتر کاترین کرافورد در بیمارستان عمومی ماساچوست می گوید: "مرگ حیوانات خانگی غالباً اولین ناملایمتی است که کودک تجربه می کند ، بنابراین این واقعاً زمینه را برای پذیرش مرگ و سوگ در آینده برای او فراهم می کند. پس این زمان مهم است و بحث در مورد غم و اندوه و معنای از دسن دادن و سوگرا باید در نظر گرفت."

مرگ حیوان خانگی و کودکان

محققان با استفاده از مطالعه طولی روی والدین و کودکان مستقر در انگلستان داده ها را جمع آوری کردند ​​6260 کودک را از بدو تولد تا 7 سالگی مورد مطالعه قرار داد.

محققان دریافتند 87٪ کودکان موجود در این نمونه در دوره ای از کودکی صاحب حیوانات خانگی بودند و 53٪ کودکان در هفت سال اول زندگی خود شاهد مرگ حیوانات خانگی بوده اند.

تحقیقات قبل نشان داده است کودکان پیوند عمیق عاطفی را با حیوانات خانگی دارند این وابستگی ها روابط دلبستگی ایمن از قبیل محبت،حفاظت و اطمینان خاطر را دا آنها ایجاد کند.

کرافورد می گوید: مطالعه MGH دارای سه یافته اصلی بود اول کودکانی که حیوانات خانگی خود را از دست می دهند علائم بیشتری از ضعف سلامت روانی دارند. دوم محققان این تأثیر را بیشتر در پسران مشاهده کردند. و در آخر، "حتی زمانی که با در نظر گرفتن شرایط سخت تر مانند از دست دادن یکی از والدین، فقر، بدرفتاری، بی ثباتی در خانه این تاثیر منفی باقی می ماند."

محققان خاطرنشان کردند: یافته های این مطالعه به این معنی نیست که والدین و مراقبان نباید حیوانات خانگی بگیرند. مالكيت و دلبستگي حيوانات خانگي از دوران كودكي به نوبه خود با برخي از عواقب مثبت رشدي مرتبط با دلبستگي سالم از جمله افزايش همدلي ، عزت نفس و توانايي اجتماعي بيشتر مرتبط است.

نقش والدین

دکتر دونا هوسمن روانشناس متخصص رشد كودك و آموزش در اوایل كودكی می گوید وقتی حیوانات خانگی می میرند ، والدین باید همیشه "صادق ، دقیق ، محترمانه ، همدل " باشند.

او می گوید: " حیوانات خانگی مانند اعضای خانواده هستند، نه فقط برای کودک بلکه برای کل خانواده. هنگام خبر دادن مرگ حیوانات خانگی به کودک مهم است که از تعابیری مانند خواب رفت، از دنیا رفت یا پیر بود و … استفاده نکنید زیرا آنها کودک را گیج کرده و باعث نگرانی بیشتر او می شود. "

هاسمن می گوید : كودكان زیر 5 سال معمولاً مرگ را برگشت پذیر می دانند كه بخشی از آن به دلیل داستان ها یا برنامه های تلویزیونی است. بنابراین مهم است که به آن کودکان اطلاع دهیم با مرگ حیوانات خانگی ،حیوانات خانگی دیگر برنخواهد گشت.کودکان بالای 5 سال می دانند که مرگ غیرقابل برگشت است ، اما آنها اغلب فکر می کنند که این فقط برای دیگران اتفاق خواهد افتاد و برای آنها رخ نخواهد داد.

وی می گوید: اگر چه تجربه از دست دادن کودک را اندكی ناراحت می كند ولی ارتباط والدین با فرزند را تقویت می كند. والدین باید به فرزندان خود اجازه دهند احساسات خود را به اشتراک بگذارند، به آنها یادآوری کنند که مقصر مرگ حیوانات خانگی نیستند و به آنها اطمینان دهند که این احساسات برای همیشه دوام نخواهد داشت.

هوسمن می گوید: مهمتر از همه این است که کودکان باید بدانند هرچند به مرور درد از بین می رود اما خاطرات آنها از دوستان خزدار محبوب شان همیشه باقی خواهد ماند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان