در کووید 19 (COVID-19) با بدن خود چه کنیم

<strong> ورزش</strong>  <strong>استرس</strong> را کاهش می دهد ، سلامت روان را بهبود می بخشد و به خواب خوب کمک می کند. پس چرا با وجود بسیاری از مزایای شناخته شده در شرایط همه گیری <strong>کووید 19 (COVID-19) </strong>کمتر مورد توجه است؟ پاسخ پیچیده است.شیوع<strong> کووید 19 (COVID-19) </strong>بسیاری از افراد را مجبور کرده است که عملاً یک شبه نقش سرپرست یا معلم مدرسه در منزل را بر عهده بگیرند . با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی ، افراد یا مشغول اضافه کاری هستند یا ساعت ها به دنبال شغل می گردند. یا باید یادشان باشد وقتی بیرون می روند ماسک بزنند و سعی کنند صورت شان را  لمس نکنند.

در کووید 19 (COVID-19) با بدن خود چه کنیم

به گزارش نازنین صدر از خط سلامت در زیر نحوه مهربانی با خود در این زمان دشوار و در کووید 19 (COVID-19) آورده شده است.

استراحت کن

شوک سفارش و توصیه اقامت در خانه در سرتاسر کشور ادامه دارد. اگر شما در زمره کسانی هستید که هنوز در حال دویدن و سعی در ادامه روند ورزش های قدیمی خود هستید، احتیاط این است که مدتی را برای استراحت ، بهبودی و سلامت روحی و جسمی خود تعطیل کنید.

چگونه هنگام کووید 19 (COVID-19) با بدن خود رفتار کنیم

  • کووید 19 (COVID-19) موانع جسمی و عاطفی را برای ورزش منظم ایجاد کرده است.
  • مهم است که هنگام اتفاقات سخت و استرس زا با خود مهربان باشید و به بدن خود گوش فرا دهید.
  • بازنگری در انتظارات می تواند مفید باشد.

زمان برنامه ریزی برای انجام تمرینات شدید برای هر ورزشکاری مفید است ، اما به ویژه در بحران جهانی کووید 19 (COVID-19) زیرکی مهم است زیرا سیستم عضلانی و عصبی را قادر می سازد تا به طور کامل بهبودی یابد و برای آینده آماده شود. تعیین بهترین زمان وجود ندارد.

در مورد انتظارات تجدید نظر کنید

نحوه تنظیم برنامه روزمره در کووید 19 (COVID-19) به عوامل مختلفی بستگی دارد:

وقت و انرژی

قبل از همه گیری کووید 19 (COVID-19) ، ممکن است شما یک برنامه تمرینی داشتید اکنون شما با وظایف اضافی مراقبت از کودک یا جستجوی شغلی پر استرس روبرو هستید ، که باعث می شود وقت کمتری داشته باشید در مورد کاری که اکنون می توانید انجام دهید واقع بین باشید و به دنبال راه هایی برای تمرین خود باشید که منطقی به نظر برسد.

فضا

ورزشگاه های مورد علاقه شما در کووید 19 (COVID-19) تعطیل هستند؟ ابتدا فضایی که در خانه دارید را ارزیابی کنید. اگر در خانه ای با حیاط زندگی می کنید ، ممکن است به تنهایی برخی از تمرینات بدنسازی را از نو بسازید.

اما اگر یک آپارتمان کوچک دارید شاید مجبور باشید کمی خلاقیت به خرج دهید. در مورد وضعیت خود واقع بین باشید انجام یک تمرین یوگا در اتاق نشیمن از تمرینات سرعت و چابکی آسان تر باشد.

تجهیزات

می توانید با یک حصیر ساده و یک جفت دمبل کارهای زیادی انجام دهید. لیستی از وسایلی را که در دسترس دارید تهیه کنید ، سپس برنامه ای ایجاد کنید که به شما کمک کند در خانه و در روزهای کووید 19 (COVID-19) به اهداف خود برسید.

اهداف کوچک تعیین کنید

واقع بین بودن در مدت کووید 19 (COVID-19) مهم است. اگرچه ممکن است نتوانید بهترین تمرینات را انجام دهید ، اما می توانید ماهیچه ها را از راه های دیگر قوی و فعال نگه دارید.

بلند شوید و حرکت کنید، به پیاده روی بروید پیاده روی یکی از روشهای "عادی" است که شما همچنان می توانید در طی بیماری همه گیر کووید 19 (COVID-19) در آن فعال بمانید، هر حرکتی بهتر از عدم حرکت است ، بنابراین ساعاتی را که در ورزش می گذرانید فراموش کنید و به جای آن کم شروع کنید. یک تمرین 30 دقیقه ای هنوز یک راه عالی برای حرکت دادن و تلاش در جهت رسیدن به اهداف خود است.

کووید 19 (COVID-19) همیشگی نیست

چه شما یک وزنه بردار باشید و چه یک دونده مهم است که این شرایط را متناسب و تصدیق کنید که دائمی نیست.اقداماتی که اکنون مجبور به انجام آنها هستیم یک راه حل موقت است و روزی همه ما قادر خواهیم بود به روال عادی خود برگردیم. تا آن زمان کمی لطف کنید و به کارهای کوچکی که می توانید انجام دهید، ادامه دهید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان