رزماری حافظه را تقویت و اضطراب را کم می کند

خط سلامت: بهبود حافظه از راه های مختلفی ممکن است. یکی از این ایده ها افزودن رزماری به غذا یا آب، یا حتی تنفس رایحه آن است که می تواند باعث تقویت مغز شود. اما، آیا این مفهوم توسط تحقیقات پشتیبانی می شود؟

رزماری حافظه را تقویت و اضطراب را کم می کند

رزماری یک تقویت کننده شناختی است

به گزارش خط سلامت در مورد رزماری و اثرات آن بر عملکرد شناختی تحقیقات متعددی صورت گرفته است که حکایت از تاثیرات مثبت این گیاه ارزشمند بر بهبود حافظه و سلامت مغز دارد.

بهبود سرعت حافظه با رزماری

یک مطالعه که روی 28 بزرگسال مسن انجام شد، نشان داد که مصرف پودر رزماری خشک شده با دوز کم منجر به بهبود سرعت حافظه می شود.

رزماری عطر

برخی تحقیقات چگونگی تأثیر بوی رزماری را بر شناخت بررسی کردند. شرکت کنندگان هنگام انجام کارهای پردازش بصری و کارهای تفریق سریال در معرض بوی رزماری قرار گرفتند. با مقادیر بیشتری از رایحه رزماری ، سرعت و دقت در کارها افزایش می یابد.

تحقیقاتی که در کنفرانس سالانه انجمن روانشناسی انگلیس ارائه شد، همچنین فواید بوی رزماری را برجسته کرد. تحقیقات روی 40 کودک در سن مدرسه انجام گرفت بود که یا در اتاقی قرار داشتند که حاوی رایحه رزماری بود یا در اتاق دیگری بدون عطر. نتایج، نشان داد کسانی که در اتاق با عطر رزماری هستند، از حافظه بالاتری نسبت به اتاقهای فاقد رایحه رزماری برخوردار هستند.

روغن رزماری

مطالعه دیگری با 53 دانش آموز بین 13 تا 15 ساله انجام شد. محققان دریافتند كه با اسپری روغن رزماری در اتاق، حافظه آنها از در خصوص مشاهده جزئیات تصاویر و تعداد آنها بهتر می شود.

عصاره رزماری

یک مطالعه شامل 80 بزرگسال بود که در دو گروه قرار داشتند، یک گروه 250 میلی لیتر عصاره رزماری و گروه دیگر آب معدنی می نوشیدند. کسانی که عصاره رزماری می نوشیدند در مقایسه با کسانی که آب معدنی می نوشیدند بهبود کمی در عملکرد شناختی داشتند.

چندین مطالعه دیگر نیز در مورد اثر مصرف رزماری بررسی شده است که نتایج آن به طور مداوم فواید رزماری را بر حافظه نشان می دهد. با این حال، این مطالعات روی موش ها انجام شده است و مشخص نیست که آیا این مزایا برای انسان صادق است یا خیر.

چرا رزماری به مغز سود می رساند؟

پاسخ به این سوال به طور قطع ناشناخته است اما یک نظریه این است که به نظر می رسد رزماری دارای برخی از خواص آنتی اکسیدانی است که ممکن است باعث کاهش صدمات وارد شده به بدن به دلیل رادیکال های آزاد شود. ایده دیگری که توسط مرکز پزشکی Penn State Milton S. Hershey نقل شده است این است که به نظر می رسد رزماری اضطراب را کاهش می دهد که به نوبه خود ممکن است توانایی تمرکز را افزایش دهد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان