خم های عاطفی از کجا پیدا می شوند / با 4 تکنیک روانشناسانه روابط عاشقانه را پانسمان کنید

به گزارش خط سلامت انسان ها ، به طور ذاتی ، به سرعت درگیر آنچه دانشمندان علوم رفتاری “مقایسه اجتماعی” می نامند ، می شوند. ما ارزش خود را نسبت به دیگران بررسی می کنیم. اگر من از شما بهتر کار می کنم ، همه چیز خوب است. اگر اینطور نباشد دیگر  ، همه چیز خوب نیست. اگرچه این طرز فکر از نظر انگیزشی مفید است ، اما دستورالعمل موفق شدن در رابطه نیست.

خم های عاطفی از کجا پیدا می شوند / با 4 تکنیک روانشناسانه روابط عاشقانه را پانسمان کنید
خط سلامت: زخم های عاطفی روابط از کجا پیدا می شوند. روابط پویا هستند، پستی و بلندی های خود را دارند و همیشه طبق برنامه پیش نمی روند. بهترین روش برای بهبودی رابطه چیست؟ اگرچه هیچ پاسخ ساده ای وجود ندارد ، علم روانشناسی تقویت رابطه را بر اساس برخی از تکنیک ها پیدا کرده است. در اینجا چهار استراتژی برای بهبود روابط عاشقانه آشفته پیشنهاد می شود.

همکاری بیشتر از رقابت

در برابر تمایل به مقایسه اجتماعی خود با فرد مهم دیگر رابطه تان، مقاومت کنید. این گونه می توانید از روابط عاشقانه محافظت کنید. از اینکه در پیروی از رژیم غذایی خود بهتر از شریک زندگی تان عمل می کنید ، احساس برتری نداشته باشید . وقتی همسرتان موفقیت شغلی را بیش از شما تجربه می کند ، کینه توزی نکنید. در عوض بهترین کار این است که فکر کنید آینده ای درهم آمیخته دارید. موفقیت او برای شماست و بالعکس. پذیرش این ذهنیت شما را به یک شریک پشتیبان و مشوق تبدیل می کند.

با این حال اگر شما و همسرتان هنوز هم از مقایسه اجتماعی در برابر هم استفاده می کنید ، یک هدف مشترک برای رسیدن به آن پیدا از روابط عاشقانه محافظت کنید. شاید این به معنای ورود به لیگ تنیس دونفره یا بازی های مشترک تیمی به جای یک بازی رقابتی باشد. به یاد داشته باشید ، یکی از اصلی ترین دلایل تکاملی که باعث ایجاد مشارکت های طولانی مدت عاشقانه شده است ، اشتراک منابع است. فراموش نکنید که شما و شریک زندگی خود با هم در این اشتراک سهیم هستید. هرگز فرصت ها را برای کمک به یکدیگر از دست ندهید و اجازه ندهید که مشاجره یا خشونت مانع دیدن زیبایی های رابطه تان شود.

واقعیت را کم تر بررسی کنید

در ذات ماست که به دنبال حقیقت می گردیم و اطلاعات غلط را از بین می بریم. روانشناسان می گویند: فضای قابل توجه دیگری برای احساس شنیدن و حمایت از خود اختصاص دهید تا از روابط عاشقانه محافظت کنید ، حتی اگر کاملاً با نظرات همسر تان موافق نباشید. واقعیت این است که همه ما در طول زندگی روزمره خود واقعیت را بررسی می کنیم ، اغلب لازم نیست این بررسی مربوط به شریک عاشقانه فرد باشد. درعوض ، فرد حامی و دلگرم کننده شریک زندگی خود باشید و بررسی واقعیت را به دیگران بسپارید.

از تغییرات بنیادی پرهیز نکنید

گاهی اوقات ، بهترین دارو برای یک رابطه مجروح و از روابط عاشقانه محافظت کردن، یک مداخله رادیکال است. بیرون بروید و همان چیزی را که گفتید هرگز با شریک زندگی خود انجام نمی دهید ، امتحان کنید. از تعطیلات استفاده کنید و در آن به سرگرمی هایی بپردازید که سالها از آن دوری می کردید. از ایده پردازی های دوباره نترسید.

وقتی روابط دچار مشکل می شود ، شاید بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که محکم بنشینید و امیدوار باشید همه چیز به خودی خود بهبود یابد.

چه چیزی مفید است

انسانها تمایل دارند مبالغه آمیز رفتار کنند. خصوصاً وقتی موضوع احساسات و از روابط عاشقانه محافظت کردن مطرح باشد. افکار ما می توانند مارپیچی شوند و خیلی سریع سناریوهای بدترین حالت را تصور می کنیم. وقتی یک رابطه از ریل خارج می شود ، ارزش دارد که دوباره فکر کنید و انواع چیزهایی را که باعث موفقیت آن در گذشته شده است به خاطر بیاورید. گاهی چند تغییر ساده برای برقراری رابطه کافی است همان چیزهایی که چند سال پیش انجام می دادید، اما مدت ها است آن را به کار نمی گیرید.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان