ضد اضطراب های غیر شیمیایی

خط سلامت: هما مسافر: افراد مبتلا به اضطراب گاهی اوقات داروهای گیاهی را به عنوان جایگزینی برای داروهای تجویز شده در نظر می گیرند که ممکن است به این دلیل باشد که می خواهند از عوارض داروهای شیمیایی کم کنند. به گزارش خط سلامت لیست گیاهانی که اضطراب را کاهش می دهد به شرح زیر است.

ضد اضطراب های غیر شیمیایی

بابونه

بابونه یک گیاه گلدار است که از لحاظ ظاهری شبیه گل مروارید است. بابونه دو نوع است که مردم می توانند از آن به صورت دارویی استفاده کنند: بابونه رومی و بابونه آلمانی.

برخی از افراد برای کمک به تسکین استرس و اضطراب از گل بابونه به اشکال زیر استفاده می کنند:

چای

روغن

قرص

کرم پوست

یک کارآزمایی بالینی در سال 2016 اثر و ایمنی بابونه را به عنوان یک درمان طولانی مدت برای اختلال اضطراب بررسی کرد.

همه 93 شرکت کننده روزانه 1500 میلی گرم بابونه به مدت 12 هفته دریافت کردند. برخی از آنها به مدت 26 هفته بعد به مصرف بابونه ادامه دادند. محققان مشاهده کردند آن دسته از شرکت کنندگانی که به مصرف بابونه ادامه می دهند ، نسبت به افرادی که به دارونما روی می آورند ، عود علائم را کمتر داشتند و هنگامی که عود رخ داد ، علائم شدت کمتری داشتند.

برخی از افراد ممکن است واکنش های آلرژیک به بابونه داشته باشند. بابونه ممکن است تعامل با داروهای خاصی، از جمله وارفارین و… ایجاد کند که قبل از مصرف باید با پزشک مشورت شود.

سنبل الطیب

گیاهی بومی اروپا و آسیا است. قرن ها است که مردم از ریشه برای کمک به درمان مشکلات خواب ، اضطراب و افسردگی استفاده می کنند.

ریشه سنبل الطیب به اشکال زیر موجود است:

چای

قرص

تنتور

تا به امروز ، فقط چند مطالعه با کیفیت بالا در مورد اثرات سنبل الطیب انجام شده است. مرکز ملی بهداشت مکمل و یکپارچه اظهار داشت که شواهد کافی برای تعیین اینکه آیا سنبل الطیب می تواند اضطراب یا افسردگی را کاهش دهد وجود ندارد.

مطالعات نشان می دهد که سنبل الطیب معمولاً بی خطر است. با این حال متخصصان خاطرنشان می کنند که هیچ اطلاعاتی در مورد استفاده طولانی مدت یا ایمنی بخش هنگام مصرف سنبل الطیب در گروه های زیر وجود ندارد:

زنان حامله

مادران شیرده

کودکان زیر 3 سال

سنبل الطیب ممکن است باعث ایجاد خواب شود. مصرف این گیاه با الکل یا آرامبخش به این اثر افزوده و می تواند خطرناک باشد.

اسطوخودوس

اسطوخودوس گیاهی گل دهنده و متعلق به خانواده نعناع است. بسیاری از افراد برای کمک به آرامش اعصاب و رفع اضطراب از اسطوخودوس استفاده می کنند.

افراد ممکن است از اسطوخودوس به روش های زیر استفاده کنند:

از برگها چای درست کنید

با استفاده از روغن در رایحه درمانی

مخلوط کردن روغن ضروری در روغن پایه برای ماساژ

روغن یا گلها را به حمام اضافه کنید

اسانس اسطوخودوس حاوی مواد شیمیایی به نام ترپن است . یک مقاله مروری در سال 2017 نشان می دهد که دو مورد از این ترپن ها به نام های لینالول و لینالیل استات ممکن است اثر آرام بخشی بر گیرنده های شیمیایی مغز داشته باشند.

گل گشنیز

با توجه به یک بررسی قدیمی در سال 2010 در مورد درمان های تکمیلی ، برخی شواهد نشان می دهد که اثرات ضد اضطرابی .گل گشنیز با اثرات بنزودیازپین ها قابل مقایسه است . بنزودیازپین ها دسته ای از داروها هستند که پزشکان ممکن است برای درمان اضطراب تجویز کنند.

ملاحظات ایمنی

بسیاری از گیاهان می توانند با داروهای بدون نسخه و بدون نسخه پزشک تداخل کنند. بعضی از آنها می توانند اثرات برخی داروها را افزایش دهند یا کاهش دهند ، و به طور بالقوه اثرات جدی بر سلامتی ایجاد می کنند.

افرادی که از هر نوع دارویی استفاده می کنند باید قبل از شروع مکمل های گیاهی با پزشک یا داروساز خود مشورت کنند.

آنها همچنین باید توجه داشته باشند که شروع درمان داروهای گیاهی بیشتر از داروهای تجویز شده است.

اگر شخصی در مورد یک محصول گیاهی به مشاوره بیشتری نیاز دارد ، باید با یک گیاه شناس واجد شرایط مشورت کند.

FDA داروهای گیاهی را کنترل نمی کند ، بنابراین نگرانی های ایمنی بالقوه برای گیاهانی که دارای برچسب گذاری اشتباه یا آلودگی به فلزات سنگین هستند وجود دارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان